Met deze vraagstelling begeef ik me in het hol van de leeuw denk ik.
Even een kleine intro:
Ik ben een beginnend maar wel fanatieke poetser / detailer aan het worden.
Had al de nodige Meguiars spullen gekocht en deze met volle tevredenheid gebruikt maar na het actief gaan lezen op dit forum bemerkt dat ik evengoed (of zelfs beter...) andere producten had kunnen kopen, maar ja gedane zaken nemen geen keer , echt miskopen zijn het niet maar er is meer dan Meguiar's heb ik wel ontdekt ..........
Nou heb ik een aantal collega's zo gek gekregen dat zij ook aan het detailen zijn geslagen maar met andere krijgen we nou de discussie over de "schade" die je aan je lak toebrengt door al dat gedetail!
Deze discussies roepen ook wel twijfel op, toch.
Tot in hoeverre haal je van de dikte van je blanke lak af als je de auto een "complete beurt" geeft en is dit met handmatig detailen minder dan met bijv. de DAP?
Haal je helemaal niets van de blanke lak af of praat je dan over microns?
Is er een maximum hoe vaak je je auto kunt detailen zonder dat je op den duur door de blanke lak heengaat of mag je net zoveel detailen als je wilt?
Ik zit al een tijdje stevig aan een DAP te denken maar door de hoeveelheid informatie op het forum ben ik de weg in het bos een beetje kwijtgeraakt en DAP nog steeds niet dus.
Het lijkt me zo ideaal om van dat handmatige gedoe af te zijn en je kunt door een DAP langer door gaan voor een goed resultaat, waar je met de hand gewoon stopt omdat je het niet meer op kunt brengen om nog een keer hit te maken voor het beste resultaat.
Wie kan een zinnig respons geven over bovenstaande vragen / stellingen?
Even een kleine intro:
Ik ben een beginnend maar wel fanatieke poetser / detailer aan het worden.
Had al de nodige Meguiars spullen gekocht en deze met volle tevredenheid gebruikt maar na het actief gaan lezen op dit forum bemerkt dat ik evengoed (of zelfs beter...) andere producten had kunnen kopen, maar ja gedane zaken nemen geen keer , echt miskopen zijn het niet maar er is meer dan Meguiar's heb ik wel ontdekt ..........
Nou heb ik een aantal collega's zo gek gekregen dat zij ook aan het detailen zijn geslagen maar met andere krijgen we nou de discussie over de "schade" die je aan je lak toebrengt door al dat gedetail!
Deze discussies roepen ook wel twijfel op, toch.
Tot in hoeverre haal je van de dikte van je blanke lak af als je de auto een "complete beurt" geeft en is dit met handmatig detailen minder dan met bijv. de DAP?
Haal je helemaal niets van de blanke lak af of praat je dan over microns?
Is er een maximum hoe vaak je je auto kunt detailen zonder dat je op den duur door de blanke lak heengaat of mag je net zoveel detailen als je wilt?
Ik zit al een tijdje stevig aan een DAP te denken maar door de hoeveelheid informatie op het forum ben ik de weg in het bos een beetje kwijtgeraakt en DAP nog steeds niet dus.
Het lijkt me zo ideaal om van dat handmatige gedoe af te zijn en je kunt door een DAP langer door gaan voor een goed resultaat, waar je met de hand gewoon stopt omdat je het niet meer op kunt brengen om nog een keer hit te maken voor het beste resultaat.
Wie kan een zinnig respons geven over bovenstaande vragen / stellingen?