• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

polijst residu

• Topicstarter Topicstarter bs
  • Startdatum Startdatum

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
Hoi Allemaal,

Als ik mijn auto gepolijst heb, dan doe ik altijd Monello Spruzzo gebruiken om het polijstresidu af te nemen , daarna ziet de auto er weer mooi uit. Als ik een paar dagen later ga kijken zie ik uit de kiertjes allemaal polijstmiddel lopen, terwijl ik het toch goed afplak.
Dit wil ik de volgende keer voorkomen, heeft iemand tips!

Gr. Bob

Gebruik je dan niet wat te veel polijstmiddel, als dit er later ergens tussenuit druipt?
Als ik zelf zie dat er polijstresidu tussen allerlei kieren zit, spuit ik de auto meestal nog even af met de HD, om hem daarna na te lopen met spruzzo/Eraser.
Hierna begin ik dan met de wax/sealant.

Als ik de Spruzzo heb gebruikt, doe ik altijd nog de auto wassen met APC om zo het residu v/d polijstmiddelen weg te halen, dit helpt vaak niet volledig.

Dat het residu eruit loopt, is alleen na een regenbui.

Nóg beter afplakken / doekjes a la action op de plekken leggen waar je de bende tegenkomt.
Je loopt het bewerkte gedeelte dan wel na met spruzzo ( en om het even wat je er voor voor gebruikt ), maar niet de plekken waar het zit / gaat zitten.
Na het polijsten dat allemaal nog even nalopen, scheelt je weer hoofdpijn paar dagen later ;)

Dit is eigenlijk ook het probleem, als ik zou weten waar het zou zitten zal ik er wel rekening mee kunnen houden, maar ik kan toch niet elk kiertje afplakken?

Vaak komt het residu uit kiertjes waar ik zelf niet bij kan. :|~*

Gewoon naderhand met de hd wassen.

Zo doe ik het meestal. Zonder shampoo, zonder wasmitt.

Daarna drogen met een doek of airblaster.

dan gaan waxen.

Volg het spoor en ja zal toch wel wittig residu tegenkomen?
Drogen doe ik in elk geval dan wel op de deppende manier en niet de doek er op en in 1x droog trekken ( ivm weer terug bij af verhaal )

Dus als ik mijn auto de volgende keer ga polijsten dan moet ik hem gewoon afspuiten met de hd. Moet ik verder niks meer gebruiken om het residu te laten losweken tussen de kieren?

De auto na het polijsten goed nalopen met bijvoorbeeld een bouwlamp. Zo valt opgehoopt polijstresidu beter op en idd afspuiten met een HD. Mijn ervaring is dat als je flink aan het polijsten geweest bent de lak mooi is, maar de rest van de auto een wasbeurtje kan gebruiken.

Ik ben ook van het serieuze afplakken. En mocht het zo zijn dat ik tijdens het werken eens iets tegenkom waar geen polijstmiddel hoort te zitten, dan pak ik meteen na het corrigeren en afnemen van die plek een detail borsteltje en reinig die plek. Daarna geen bijzonderheden meer.

Wat ik meestal doe is een deel van de auto afplakken (raamrubbers enzo) en na het polijsten de auto nog eens helemaal was.
Je merkt dat de ramen onder de polijst stof zit. Ik was de auto omdat ik op de locatie waar ik het doe geen beschikkingheb over een HD. Dus gewoon sopje maken en de auto nog even goed wassen. Daarna droog ik de auto met een droogdoek.