• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten advies nodig

Stephandeleeuw

Detailing addict
13 mei 2012
27
50
Beste mensen,

Ik heb zojuist de Veloce Compound besteld, en ik heb ook al de Mezzo in huis.
Ik ga na de winterperiode een DAP-900 kopen, omdat het mij in de winter toch useless lijkt en ik zo de investering kan uitspreiden.
Ik breng tot op heden dus alles handmatig aan met de Monello easy detailing hand pads.

Nu heb je drie handpads van Monello, de oranje, witte en de zwarte.
Nu wil ik dit weekend de BMW winterklaar gaan maken, maar ik zit met een aantal vragen...

- De compound natuurlijk aanbrengen met de oranje light cutting pad.
- De mezzo met de witte pad?

Is het ook verstandig de Finale nog te kopen?
Ik ben van plan het complete exterieur aan te pakken.

- Wassen
- Kleien
- Polijsten
- Glaze
- Waxen ( Collinite )

Wat is jullie mening over de Finale?
En met welke pads zouden jullie de Mezzo aanbrengen met de Witte of met de Oranje handpad van Monello?

Alvast bedankt, en allemaal veel succes met het winterklaar maken van jullie auto's.

Ik ben ook nog maar net begonnen met de DAP. Dit topic heeft mij heel erg geholpen :

https://forum.Carclean.com/cc_postst5868/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal--DAP500-900.aspx

Oetger;345166 zei:
Ik ben ook nog maar net begonnen met de DAP. Dit topic heeft mij heel erg geholpen :

https://forum.Carclean.com/cc_postst5868/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal--DAP500-900.aspx

Als je mijn topic goed leest, schaf ik pas na de winterperiode een DAP aan.
Het genoemde topic ben ik al bekend mee, bedankt voor de input btw!

Welke combinatie gebruikt moet worden voor je lak bepaal je door middel van een “testspot”.
Je begint met een redelijke lichte combinatie, bijvoorbeeld een witte pad en Monello Mezzo. Heb je hiermee genoeg correctie dan kan je afbouwen met bijvoorbeeld Monello Finale op de zwarte pad. Is het niet zwaar genoeg dan pak je de oranje pad en Monello Mezzo (kan uiteraard ook meerdere keren gebruikt worden). Heb je echt harde lak of wil je diepere krasjes verwijderen dan kom je uit bij een Cutting pad en Inizio Forza Compoundof een ander zwaar polijstmiddel. Je kan ook alleen bepaalde krasjes doen met deze combinatie en de rest van de auto met de oranje pad en Monello Mezzo.

Daar staat iig ook het antwoord op je vraag mbt welk product op welke pad ;) ( Testspot )

Is het perse nodig om na de compound veloce en de mezzo de finale te doen?
Deze heb ik niet in mijn bezit en vroeg me af of dit noodzakelijk was..
Doe alles met handpads.

Als je na de winter toch nog een dap gaat kopen zou ik dan ook de finale erbij bestellen. Voor een winterbeurtje denk ik dat je met de witte en oranje handpad en mezzo al wel een redelijk resultaat (en waarschijnlijk ook wat spierpijn!) haalt. Nog nabewerken met finale geeft over het algemeen een beter resultaat en diepere glans.

Mss is de PB prof. Polish een alternatief voor de Monello finale? Is naar het schijnt een heel veelzijdig product en lijkt me ook wel geschikt als laatste stap. Zo gebruik ik het alleszins ook.

PB prof. Polish is geen alternatief voor finale

Prof. Polish is een Chemische cleaner en de finale is een finishing Polish

Ik denk dat de lak van jou BMW vrij hard is. (Nogmaals testspot!) en dan is finale meestal geen overbodige luxe. Met mezzo op wit hou je kans op micromarring
Het gebrek hieraan kun je denk ik opvangen door te eindigen met mezzo op de zwarte pad (nogmaals testspot)

Dus ik denk;
Veloce op oranje
Mezzo op wit
Mezzo op zwart

Retcod;345208 zei:
Als je na de winter toch nog een dap gaat kopen zou ik dan ook de finale erbij bestellen. Voor een winterbeurtje denk ik dat je met de witte en oranje handpad en mezzo al wel een redelijk resultaat (en waarschijnlijk ook wat spierpijn!) haalt. Nog nabewerken met finale geeft over het algemeen een beter resultaat en diepere glans.

+1.

Finale lijkt wellicht 'overbodig', maar je zult verbaasd zijn van het verschil in resultaat na mezzo en na de finale.