• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

polijsten, draaien of rechte beweging?

erikjeeh

Detailing rookie
24 mrt 2012
1.000
0
misschien een rare vraag, heb van de week toch maar een pakketje opgehaald bij carclean.

Heb nu dus zowiezo mn R6 en misschien wil ik toch ook maar mn Renault aanpakken. Nu hebben de guys bij carclean me een klein stukje laten zien kwa polijsten.

Ik ga met de hand te werk, maar wat mij opviel was dat zij stroken maakte op mijn testpaneeltje, dus met andere woorden, rechtgaande bewegingen. Ik dacht dat je rondjes moest draaien met pads?

Wat vinden jullie? kan ik deze rechte bewegingen gewoon het beste doen?

"Handmatig" "rechte of draaiende bewegingen?" voorlopig mn eerste echte poets beurt dus wil met de DAP nog even wachten.

nogmaals dus de vraag, aangezien mij werd verteld dat rechte bewegingen verder ook prima was (omdat dit nogal wat minder belastend is voor je armen)

Ik denk dat je met op en neer gaande bewegingen beter resultaat krijgt dan met cirkelvormige bewegingen.

Waarom?

Omdat je bij cirkelvormige bewegingen het product over een groter gebied verspreidt waardoor de werking minder zal zijn. Met andere woorden, je werkt het product zeer geconcentreerd op het te behandelen gebied.

Het is een theorie, geen idee of het echt zo is. Misschien kan een medewerker van carclean het uitleggen waarom, hoe enz.

Heb vandaag nog (zeer) lichte krasjes weggekregen met een handpad , om echter iets weg te nemen dat meer is : daar kom je zeker van terug :-"

Heb ook rechte bewegingen gemaakt .

De krasjes die weg moesten , waren ontstaan door een slechte doek en het ging in feite om micro-krasjes .

Volgens mij stond de dapv2-500 net in de aanbieding.

heb in de zaak van carclean een testspot meegenomen. Namelijk mijn meegespoten seatcover van mijn motor.

Deze werd behandeld door volgens mij een mozello finale en witte pad, waarmee mijn seatcover al duidelijk mooier blauw werd.

Heb zowel de mezzo als finale in huis met oranje, witte en zwarte pad. Daarmee hoop ik de boel een flinke boost te geven incl wat krasjes weg te werken.

gelukkig heeft de motor waanzinnig minder gelakt oppervlakte als de auto!!