• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten in delen?

kaandorp

Detailing addict
4 dec 2012
58
55
De winter lijkt weer voorbij en het is tijd om m'n Audi weer in optima forma te brengen. Maar het is vaak lastig om hier een hele dag aan te besteden. Ik heb een eigen garage, waar de auto altijd in staat, dus heb het idee om de auto in delen aan te pakken en het zo over meerdere dagen/avonden te verspreiden. Ik wil de auto wassen en vervolgens per deel gaan kleien, polijsten, afnemen en coaten met Netshield.

Ik vraag me alleen af wat handig is: Eerst de hele auto in een paar avonden polijsten en dan in z'n geheel ontvetten en coaten? Of per paneel kleien, polijsten, ontvetten en coaten. Ik ben bang met de laatste optie dat ik steeds over m'n voorgaande werk ga.

Het hangt er natuurlijk vanaf hoe snel dat je werkt maar...
Kleien kan in 1 avond wel, daarna gaan polijsten in delen dat is ook het meeste werk.
En dan het ontvetten is max 1 uurtje werk en het coaten moet ook wel lukken in een avondje.
Daarna drogen & rijden.

Er wel van uitgaande dat je de auto niet gebruikt tijdens het hele proces anders wordt het een ander verhaal.

Als je een coating toepast dan moeten die vaak ook 24 uur droog staan. Als je dat in delen zou doen redt je dat nooit denk ik ?
Ik zou gewoon de delen wassen, clayen en polijst. Dan een gewone wax aanbrengen.

Als je dan een keer ruim in de tijd zit met een licht polijstrondje (finale of prof polish) de auto een keer helemaal doen, dan ontvetten en dan pas de coating erop.
Andere optie kan zijn dat je een hele zijkant in 1x zou kunnen doen, de motorkap, het dak en de kofferbak in 1x. Kans dat je dan op de naastliggende delen polijst is dan ook al veel kleiner.
Nog een optie kan zijn om een kleine backingplate en pad te gebruiken

Of je pakt de auto met 2 man aan als je die mogelijkheid hebt zelfs als je maar 1 machine hebt kan dat echt veel tijd schelen. Bv 1 kleien de ander polijsten of de 1 polijsten en de ander al afnemen/inspecteren enz. Dat is althans wat ik vaak toepas bv.

Ric325i;n420032 zei:
Of je pakt de auto met 2 man aan als je die mogelijkheid hebt

Snap ik. Maar voor mij is het juist lekker als ik gewoon rustig aan kan doen. Het hoeft niet perse af en de auto staat binnen. Ook een vorm van ontspanning denk ik :)

Thanks allemaal. Ik ga het maar eens in stapjes indelen en rustig beginnen.

Mee eens met Juffer. Gewoon rustig deel voor deel aanpakken. - Wassen - Drogen - Kleien - Polijsten - Ontvetten (Zelf nog nooit gedaan. Ik heb ook geen machine). - Wax Dat doe ik zelf ook altijd als ik niet zo veel tijd heb o.i.d. Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk