• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten met een boormachine

awaces

Detailing addict
15 jul 2012
87
55
Beste Carcleaners.

Omdat mijn budget beperkt is en ik geen professionele werken doe had ik graag jullie mening gehoord over het polijsten met een boormachine.
Er zijn verschillende kopstukken beschikbaar die op regelbare boormachines en/of op accu boormachines passen.

Omdat ik hier en daar een kras in mijn auto heb zou ik deze liefst zo goedkoop mogelijk wegwerken.
Ik heb de auto al manueel aangepakt maar de krassen blijven toch zichtbaar.
Ook heb ik 'lekers' zoals ze hier in België zeggen... Verfdruppels dus.

Deze auto is gedeeltelijk herspoten door een carrosserie die geen professionele spuitwerken doet (De prijs was dus ook niet slecht)
Je ziet ook een kleine overgang van de originele lak en de nieuwe (een matte plek) nu is deze plek inmiddels al een heel stuk minder door dit een aantal keer manueel aan te pakken.

Wat zijn jullie ervaringen ?
 
Ik zou een boormachine af willen raden i.v.m. het hoge toerental en de risico's op blijvende schade aan je lak. Liever beveel ik je een excentrische schuurmachine aan van een goedkoop merk (bijvoorbeeld verkrijgbaar bij Lidl of Aldi, mits in de aanbieding). Hiermee kun je veilig en zonder veel moeite je auto polijsten. Natuurlijk is de diepte van de krassen ook bepalend of je ze er uit kunt krijgen ;)
 
Het is inderdaad geen goed idee met de boormachine te gaan polijsten, ook omdat het een lastige houding is om een hele auto mee te doen. Als je serieus wilt gaan polijsten zou ik een DAP 500 of 900 aanraden, die machines zijn kwalitatief beter dan de Lidl of Aldi variant en werken waarschijnlijk ook beter.
 
Hmm... Ik heb echter wel een excentrische schuurmachine die trouwens nog relatief nieuw is .

3d18bdd0-d220-4977-8a60-60379279d08f.jpg
 
mooi machientje om wat mee te beginnen...
Enkel zorgen dat ie GOED stofvrij is voordat je 'm voor polijstwerk gaat gebruiken.