• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten ski's?

The Gent

Detailing addict
14 okt 2012
196
62
35
Beste mededetailers, Gisteren, heb ik andere ski's aangeschaft. Het zijn Armada Alpha 1 ski's uit 2011. Dit zijn zogeheten Twintip/Freestyle ski's. Ze zijn lekker speels, draaien makkelijk, floaten goed in de poeder en landen zeer goed na jumpjes, zeker in vergelijking met andere park ski's. Ben nog een relatief beginnend park skiër, dus heb geen te hoge verwachtingen. De Armada's zijn testski's van de importeur geweest en totaal 2,5 week gebruikt. Het belag is op 1 lichte beschadiging na, volledig in nieuwstaat.

Maar nu komt de vraag, er zitten flink wat swirls in de ski's. Ik als detailer zijnde, wilt toch graag zo diep mogelijk glanzende ski's. Zit er dus aan te denken, om de dap900 er bij te pakken en de Arnada's te polijsten. Is er iemand die er hier ervaring mee heeft? Verder zitten er op de ski's een aantal kleine braampjes van de blanke laklaag/coating. Enig idee of ik deze laag beschadig als ik ga polijsten? Afwerken zal ik denk ik doen met Collinite 845 of 915 waxje, deze heeft een prima sheeting, blijft de sneeuw tenminste niet zo plakken :p

Het betreft deze ski's:
IMAG1065_zpskisae7ow.webp
IMAG1066_zpszkr2vvyv.webp
IMAG1069_zps5hcrrngn.webp
IMAG1081_zpsjxhkpzx0.webp

Als je denkt krassen te zien, schijn bedriegt. Deze witte plekken horen in de tekening. En de zwarte streep die je een beetje diagonaal ziet lopen, is reliëf in de ski en dus geen schade. Het zijn puur swirls en lichte schuifschade.

Alvast bedankt weer voor de hulp!;) Ps. Ga over 2,5 week al skiën en wil voor die tijd al gepolijst hebben. Ski's breng ik zaterdag weg, om ff te laten waxen en slijpen. Volgend weekend kan ik dan beginnen met detailen.

Laatst bewerkt door een moderator:
De toplaag van ski's is kogel, maar dan ook echt kogelhard. De swirls polijst je niet zomaar weg. Heb het zelf een keer geprobeerd met m'n ski's en ben er maar mee gestopt. Het heeft eigenlijk ook geen nut om ze strak te polijsten, naar 10 minuten op de piste ( of er buiten) zijn de swirls al weer aanwezig. Ik hou het bij de onderkant, veel belangrijker.....

Bedankt voor de antwoorden ;-) Dan zal ik maar een beetje polijsten voor de glans en dan afwerken met een waxje;-) Iemand enig idee, of ik de buitenzijde van de binding, gewoon kan behandelen met een dressing? Is gewoon zwart kunststof namelijk en deze zijn wat verweerd.

Ik heb mijn snowboard al eens met Meguiars ultimate compound/polish/paste wax en een DA behandeld zonder problemen. dus zal het voor ski s ook wel kunnen denk ik. (K2 snowboard)

Mijn bindingen heb ik ook al eens gedressed, zagen er terug als nieuw uit. ook de "schuim zool"in de binding heb ik gedressed en ik had veel minder last van aanplakkende sneeuw in mijn bindingen (maar daar heb je als skier volgens mij toch al geen last van)