• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten van carbon delen

paulb

Detailing rookie
17 aug 2009
558
0
Ik ben mijn Suzuki RGV 500 uit elkaar aan het halen voor een winterbeurt/tune beurt. Op deze motor zitten erg veel zelfgemaakte carbon kuipen. Hierop zit enkel blanke gelcoat en geen blanke lak of iets dergelijks. Nu zitten er in de gelcoat wat gebruiks krassen. Hoe kan ik deze er het beste uit krijgen. Ik kan mocht het mis gaan zelf nieuwe gelcoat aanbrengen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Heel voorzichtig met een excenter of iets minder voorzichtig met de hand. Met een rotary heb je een grote kans dat er teveel warmte ontwikkeling is met schade tot gevolg. Gebruik als polijstmiddel Monello of de SSR serie van PB. Heb zelf geen ervaring met een gelcoat, maar wellicht iemand anders op het forum wel.

Ik ben gisteren voorzichtig aan de gang gegaan met Inizio op wit. Helaa was dit al te zwaar. De gelcoat werkt na 5 seconden al warm en begon te werken. Met de dap werken gaat vanwege de zachte gelcoat dan ook niet. Heeft er verder iemand tips?

Gr Paul,

Inizio op wit is zwaar! 8o Dus ik wil dat geen voorzichtig begin noemen.
Inizio is echt te zwaar om met een testspot te beginnen, een testspot begin ja altijd met de lichtste combinatie van pad en product.
Dit bevestigd maar weer het belang van een testspot en de juiste uitvoering er van.

Aangezien de gelcoat zacht is, zou ik beginnen met zwart en Finale, werkt dit niet dan kun je latijd nog een stapje zwaarder gaan met eerst de pad of product.

Ik heb ook de lichtste gepakt die ik had. Dit is dan ook Finale. Op een ander deel met ssr1 werkte het ook niet. Ben ook wat met finale en concorso pad bezig geweest en dit ging een heel klein beetje.

je kan ook denken aan Meg Marine voor je gelcoat: KLIK
Review: KLIK