• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten van kras

Steffiseat

Detailing trainee
9 jul 2021
89
33
Hallo,

Mijn moeder heeft een kras achter op de auto, ergens tegenaan gezeten. Nu is mijn vraag: ik wil alleen dat even behandelen, moet ik dan de hele auto schoonmaken of kan ik alleen dat gedeelte even schoonmaken en dan beginnen met kleien en polijsten? En waar kan ik het mee schoonmaken? Kan het met een quick detailler?

Bedankt en fijn weekend!
 
Ik maak het werkvlak dan voorzichtig lokaal schoon met een detailer. Als het erg vies is een goed met water doordrenkte MF doek om het vuil eraf te spoelen. Dan kleien en polijsten, afnemen met prep/ipa voor inspectie. Als je daarna wax oid wil aanbrengen zal je een groter stuk moeten schoonmaken zodat je een afgebakend werkvlak kan pakken (paneelranden/bodylijnen etc).
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb en Steffiseat
En geen plek in de schaduw dus vind het zonde als ik de auto helemaal ga wassen en meteen weer waterspots opkomen. Als ik ga polijsten dan zorg ik wel voor schaduw hoor, alleen de hele auto kan niet in de schaduw.
 
Een rinseless wash is hiervoor zo een uitkomst! Zul je waarschijnlijk niet hebben, maar juist voor deze zaken waarbij je even een paneel wilt afdoen en polijsten...prachtig spul. Poorboys Spray & Wipe werkt overigens ook maar is iets duurder.
 
  • Leuk
Reactions: Steffiseat
Roco, heb jij ervaring met rinseless wash? Kan je mij 1 aanbevelen? Ik zat net te denken: een waterless wash kan dan toch ook?
 
Voor iets dat je lokaal behandelt, gewoon het deel dat je aan gaat pakken schoonmaken en nog een flinke rand er omheen (zodat je niet per ongeluk vuil mee pakt net buiten het schoongemaakte vlak. Wat schaduw betreft: de auto zo neerzetten dat het te behandelen deel in de schaduw zit (dus eventueel de auto een halve slag draaien).
 
  • Leuk
Reactions: Steffiseat
Zoals gezegd is Spray & Wipe een prima optie en ook waterless in te zetten inderdaad. Carclean verkoopt helaas geen rinseless wasmiddelen dus daarvoor zul je elders moeten zoeken. Zelf gebruik ik naar tevredenheid ONR (Optimum No Rinse) als rinseless wash.

Rinseless bokst overigens niet op tegen een goede shampoo qua reinigende werking maar biedt voor dit soort situaties wel een prima uitkomst.
 
  • Leuk
Reactions: Steffiseat