• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

polijsten van moeilijke plaatsen met dap900

jeroenbessemanss

Detailing rookie
7 mei 2013
23
0
Beste forumleden,

ben bezig met de wagen te polijsten, de grote stukken van de wagen zijn gedaan maar nu zit ik nog bij de kleine stukjes , vooral rond de ramen, hoe pak ik dit aan om deze te polijsten zonder iets stuk te maken? moeten de ruiten volledig afgeplakt worden?

zie hier de foto, groene streep zijn de plaatsen die ik moeilijk vind om met de dap900 te doen

201305312038501.webp

mvg,
jeroen

3 of 4 inch pad gebruiken

bv https://www.Carclean.com/product/Monello/Professional_4_Foam_Light_Polishing_Pad_White_MFPW4_102329

De ruiten plak ik nooit af. Wel de rubbers waar de ruit in zit.

Zou je je foto kleiner willen maken. Dit leest niet makkelijk.

Moeilijke hoekjes inderdaad met kleinere steunplaat en kleinere pad, en de plekken die je dan nog niet aankunt met het handje (niet met Veloce of Inizio, met de hand zou ik niet grover gaan dan Mezzo of vergeljkbaar middel van ander merk)

Het prettigste werkt met een handpad (is er in zelfde kleur en hardheid, alleen een andere vorm die beter in de hand ligt), en dat voorkomt ook dat de zijde die je aan de steunplaat hecht vervuilt/beschadigd word (kan ie loskomen van de machine). Bovendien is het goed om een extra pad te hebben: dan kun je een andere pakken als ie vuil is. Zeker machine pads slijten in gebruik en moeten dus af en toe vervangen worden. Handpads krijgen veel minder voor hun kiezen, dus als je die netjes reinigt en bewaart kun je daar lange tijd mee vooruit.

Ik doe dat soort plaatsen op mijn wagen gewoon met de 6inch pads :D gewoon wat meer afplakken en een beetje kijken dat je de lak goed raak.

Die gebruik ik trouwens ook voor mijn bumper van de Ford Ka bijvoorbeeld. Deze volgt makkelijker de te polijsten delen.