Beste mede detailers,
Vandaag ben ik voor het eerst begonnen met het polijsten van mijn witte VW Polo.
Ik ben aan het compounden met scholl S3 icm witte spiderpad. Ik maak ca 3 hits maar behaal weinig correctie. Techniek en ervaring zal daarbij een rol spelen. Nu ben ik op de helft maar kom er achter wanneer ik harder duw (wel wat gewicht op de DA) ik een betere correctie heb. Ik ga er daarom maar vanuit dat de vw een (zeer)harde lak heeft.
Ik denk dus dat ik de helft van de auto te "licht" heb gecompound. Wanneer ik wat harder duw en dus wel correctie behaal komt er tevens aardig wat stof vrij, klopt dit ook ?
Ik heb mij redelijk ingelezen qua polijsten (youtube etc...) het is puur de ervaring die ontbreekt, graag jullie mening / advies!
Vandaag ben ik voor het eerst begonnen met het polijsten van mijn witte VW Polo.
Ik ben aan het compounden met scholl S3 icm witte spiderpad. Ik maak ca 3 hits maar behaal weinig correctie. Techniek en ervaring zal daarbij een rol spelen. Nu ben ik op de helft maar kom er achter wanneer ik harder duw (wel wat gewicht op de DA) ik een betere correctie heb. Ik ga er daarom maar vanuit dat de vw een (zeer)harde lak heeft.
Ik denk dus dat ik de helft van de auto te "licht" heb gecompound. Wanneer ik wat harder duw en dus wel correctie behaal komt er tevens aardig wat stof vrij, klopt dit ook ?
Ik heb mij redelijk ingelezen qua polijsten (youtube etc...) het is puur de ervaring die ontbreekt, graag jullie mening / advies!