• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

polijsten.

B B

Detailing addict
30 aug 2011
29
50
54
hallo ik heb een vraag als ik een auto polijst dan begin ik met monello mezzo en dan doe ik de hele auto en dan pas monello finale heel de auto en dan de wax of moet ik in gedeeltes werken? dat vraag ik mij af .bedankt ..

Weet niet of andere het met mij eens zijn.. Maar ik werk altijd met kleine oppervlaktes ( 40 a 50 cm ).
Dan doe ik bijv. Eerst een kap met de mezzo en dan de finale daarna glazen en waxen.( tussendoor natuurlijk wassen )
Daarna pas door naar de volgende kap/deel van de auto. Vind dit persoonlijk overzichtelijker werken.
En daarbij, ik doe het momenteel nog buiten dus dan vind ik het
Prettiger om ieder deel meteen klaar te hebben.
Mocht het toch wat waaien, dan is het
Makkelijker schoon te houden voor iedere behandeling. En dan is ieder behandeld deel meteen beschermd.

Greetzzz

Als je paneel voor paneel werkt, moet je heel goed oppassen dat je niet je perfect afgewerkte paneel raakt met het polijsten van het volgende. Anders is dat werk voor niets geweest.

Zoveel mensen, zoveel manieren, zoveel omstandigheden.
Gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Zelf vind ik het fijner om bij. eerst de hele auto te doen met Mezzo, dan Finale en dan glaze en wax. Dus per stap de hele auto in één keer. Maar zoals de voorgangers zeiden, dat is persoonlijk.

Vanwege de door H@rm genoemde reden werk ik ook niet per paneel, maar doe in één keer de hele auto. Qua snelheid schiet per paneel ook niet echt op omdat je iedere keer je pads moet wisselen.

Ik doe ook "altijd" eerst de hele auto (handmatig of met de machine) - ik heb dan wel het voordeel binnen te kunnen werken dus heb geen last van regen, wind e.d. Vind het overzichtelijker om alles per product af te kunnen werken.