• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijsten

Sandman

Detailing addict
4 jul 2011
19
60
Hallo allemaal, vraag:

Ter voorbereiding van de polijst stappen, verwijderen jullie de ruitenwisser vloeistof sproeiers? Zo ja, hoe doe je dat? Zal per auto verschillen maar er zal toch een rode draad zijn waar ik me aan kan houden? Mijn auto is een zwarte peugeot 208 (2019).
 
Hallo allemaal, vraag:

Ter voorbereiding van de polijst stappen, verwijderen jullie de ruitenwisser vloeistof sproeiers? Zo ja, hoe doe je dat? Zal per auto verschillen maar er zal toch een rode draad zijn waar ik me aan kan houden? Mijn auto is een zwarte peugeot 208 (2019).
Bij mij zitten de sproeiers onder de motorkap, ik had daar in het verleden wel last van bij mijn Peugeot 206. Toen heb ik ze gewoon afgeplakt.
Misschien kan je aan de binnenkant van je motorkap zien hoe ze bevestigd zijn en hoe je ze dus mogelijk kan verwijderen.
 
+1 afplakken. :)

Ik leg de tape-rol op zijn kant op de lak, begin van de tape op de sproeier en dan eromheen draaien. Afscheuren en het restant van de tape bij elkaar knijpen. (Niet te strak knijpen, anders trekt de tape omhoog aan de kanten)
 
Meestal zitten deze gewoon geklikt door het plaatwerk, maar vooral bij wat oudere auto's laat ik ze ook zitten en plak af. (ivm mogelijk afbreken van de pinnetjes)
Indien het je eigen auto betreft en je dit aandurft, go for it! Vaak zijn deze sproeiertjes nieuw supercheap te krijgen evt ook hoor.