• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijstmachine zonder kabel - Good or Bad?

Gunlock

Detailing chief
28 mrt 2019
104
85
Hi allemaal!

Als bedankje van mijn werkgever heb ik een leuk bedrag gekregen wat ik uit kan geven bij Bol.com. Nou was ik eigenlijk op zoek naar een simpele polijstmachine, maar i.v.m. een appartement op 3-hoog is het voor mij toch nog steeds een twijfelgevalletje... Toch zou ik er graag mee aan de slag willen gaan.

Nou zag ik dat er ook polijstmachines zijn, maar dan met een accu. Dit kan de ideale oplossing zijn, maar een machine dat werkt via een accu heeft in mijn ogen wel wat nadelen... (grootte pad, levensduur etc. etc.).

Het is puur voor fun en niet voor maandelijks gebruik. Het is in ieder geval makkelijker dan met de hand :).

Wat ik op het oog heb:

- https://www.bol.com/nl/p/westfalia-accu-polijstmachine-80-mm-incl-4-accessoires-accu/9200000090559415/?bltg=itm_event=click&mmt_id=XhjkfxZuOHRYOlW2zGgxUQAAA3k&slt_type=recommendations&pg_nm=pdp&slt_id=prd_reco&slt_nm=product_recommendations&slt_pos=C1&slt_owner=ccs&itm_type=product&itm_lp=4&itm_id=9200000090559415&bltgh=icH7FIXb7q-sPofBfzxPbw.1_10_11.15.ProductTitle

- https://www.bol.com/nl/p/hbm-profi-polijstmachine-schuurmachine-op-accu-75-mm/9200000097648369/?bltg=itm_event=click&mmt_id=XhjkfxZuOHRYOlW2zGgxUQAAA3k&slt_type=recommendations&pg_nm=pdp&slt_id=prd_reco&slt_nm=product_recommendations&slt_pos=C1&slt_owner=ccs&itm_type=product&itm_lp=7&itm_id=9200000097648369&bltgh=icH7FIXb7q-sPofBfzxPbw.1_10_11.18.ProductTitle

- https://www.bol.com/nl/p/profi-polijstmachine-op-accu-100-mm/9200000080157257/?bltg=itm_event=click&mmt_id=XhjkuMgh81bwKXRDpMyz2gAAAHQ&slt_type=recommendations&pg_nm=pdp&slt_id=prd_reco&slt_nm=product_recommendations&slt_pos=C1&slt_owner=ccs&itm_type=product&itm_lp=1&itm_id=9200000080157257&bltgh=mxrRLjuu8yCyP8-RIORAyg.1_6_7.8.ProductTitle

Wat is jullie mening hierover?
 
Laatst bewerkt:
De drie die jij laat zien zijn voor spot polishing. Er zit een kleine pad op waardoor het erg lang duurt voordat je een motorkap of een hele auto doet. De accu van deze machines zullen gezien de prijs ook niet langdurig werkbaar zijn.

Mijn advies :
 
  • Leuk
Reactions: Gunlock en Cordoba
Heb je de productspecificatie bekeken van de machine van het 1e linkje? Je moet een verhuisbedrijf inschakelen om dat apparaat van het appartement beneden op straat te krijgen, en er mee werken heb ik het nog maar niet over. Volgens de specs is dat apparaat meer dan 2,5 meter lang!! Als ik het goed zie, zijn het allemaal rotary's, en eerlijk gezegd ben ik niet overtuigd van de effectiviteit en de degelijkheid van deze apparaten. Ik zag in één van je linkjes dat Bol.com samenwerkt met HBM, en die verkopen bijvoorbeeld ook een Proxxon polijster (ook een rotary) op accu. Eigenlijk een machine vergelijkbaar met wat ik heb, en meer mensen hier op het forum, maar dan de accu versie, alleen heeft die een prijskaartje wat zo'n 100 euro ligt, boven het bedrag van de machines die je hebt gelinkt. Het is de vraag of je zo'n 180 euro uit wil geven aan zo'n apparaat, of liever wat anders koopt voor het geld. Overigens is er van die Proxxon ook nog een longneck versie op accu, voor ongeveer dezelfde prijs.

Edit: ik zie dat Istnogferarie een mooi alternatief bij Bol.com heeft gevonden, dan moet je er zelf waarschijnlijk nog wat geld bijleggen, maar heb je wel een apparaat waar je als beginner echt iets mee kunt, al is het natuurlijk geen accu-machine.
 
+1 voor de eerdere reacties en adviezen.

Bij apparaten op accu denk ik persoonlijk altijd dat er juist een groter prijskaartje aan zal hangen dan aan de bekabelde versies. Wanneer je dan in de linkjes een paar (roterende) kleine machines ziet voor een paar tientjes, krijg ik al de kriebels. :p

Ik woon zelf in een bovenwoning. Dat is dan natuurlijk maar één hoog, maar ik moet ook een tuinslang + stroomkabel naar benden én naar de straat zien te krijgen. Dit doe ik met een lange slang en een kabelhaspel met flink dikke kable. Als ik hoger zou wonen, had ik het ook gedaan. ;)

Als ik vandaag de dag een beperkt budget zou hebben om te mogen detailen, dan was het dus een goede haspel + tuinslang geweest en uiteraard een DAP op gewoon 230v. Dan kom ik er wel! ;)
 
Dank allemaal voor de wijze woorden :). Heb besloten om eind februari een DAP machine aan te schaffen. In mijn schuur heb ik een lamp hangen waar je de kabels van kan zien. Als ik die kan doorlussen d.m.v. een kroonsteen, kan ik een stopcontact in mijn schuur bouwen.

5 meter verderop heb ik een open spot waar 1 auto kan staan (in de schaduw). Ideale plek lijk me :)
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie