• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijstmiddel onmogelijk af te nemen

Oh, wat ik me ook net bedenk: Deze auto en de vorige waarbij het polijstmiddel zo raar deed heb ik gewassen met ValetPro SnowFoam combo. Dat heb ik hiervoor nooit gedaan. Zou dat er nog iets mee te maken hebben?

Het kan best zijn dat van de APC of foam nog residu achter blijft op de lak waar de polijst op blijft "plakken".
In het verleden heb ik dat ook wel eens gehad doordat ik met een te forse concentratie waste om de oude waxlaag te strippen.

Best bizar... Ik heb nog nooit een polijst middel gehad wat makkelijker afnam dan s30!

Maar waarom nemen jullie af met prep? En niet met een detailer?
Ik neem wel vaak de lak af met een detailer (S&W ) en daarna doe ik een rondje met Gyeon prep of eraser.

Ja ok... Ik gebruik Prep alleen bij de zwaarste stap zeg maar... om te kijken of het resultaat goed is... en voor de LSP... Verder gebruik ik persoonlijk S&W om af te nemen.

@Juffer1 Oke, goed om te weten. Dan zal ik de volgende keer weer met een normale shampoo wassen en kijken of het dan beter gaat.\

@tembaco en @nicknameless Ik zal vandaag kijken of andere middelen wel lekker werken. Iets anders kan je niet doen als je met sticky paint te maken hebt toch?

Varieren met toerentallen, pads en middelen.
Voorbeeld uit mijn eigen ervaring:
- M105, oranje LC pad, Shinex, middelhoge toeren, lange hit -> gummen!!
- M105, oranje LC pad, Shinex, hoge toeren, korte hit-> gummen, wel beter af te nemen
- M105, witte LC pad, Shinex, hoge toeren, lange hit (opbouwend naar hoge toeren, afbouwen)-> perfect! Goed verwerken, goed afnemen, enkel 2 hits nodig voor benodigde correctie..

Laat in mijn ogen zien dat zowel techniek als middelen verschil kunnen maken.
In dit geval had ik ook niets anders dan M105 als 'grof' polijstmiddel, maar dus toch resultaat kunnen verkrijgen gelukkig :)

Residu van APC kan best reageren met polijstmiddel waardoor het lastig is af te nemen.

We zeggen al zo vaak: de ene lak is de andere niet en geen enkel polijstmiddel is zaligmakend ook al willen sommigen ons dat wel doen geloven. Het is gewoon niet zo. Elk polijstmiddel heeft wel van die lakken waar het gewoon niet op wil werken. Soms gaat een ander merk polijstmiddel ineens wel en het kan ook zijn dat niets echt lekker werkt en dat je de minst erge pakt. Iedereen die wel eens een oude Porsche heeft gedaan met sticky paint weet wat ik bedoel.

De meeste polijstmiddelen zijn tegenwoordig op waterbasis. Heb je nou zo'n lak die het er niet mee eens is probeer dan een emmer met goed warm water te pakken, spons/doek erin en neem het af met een licht uitgewrongen doek/spons/mitt. Door het warme water los je het polijstmiddel vaak op. Misschien dat je geen ultra strak resultaat hebt in de zin dat je dan vlekken hebt van het water maar dan was je de auto aan het eind nog een keer met een goede shampoo en lekker heet water.

Dank voor al jullie hulp! Ik ga zo aan de slag en ik zal Finale proberen. Dat is de vorige keer ook goed gegaan, dus ik hoop nu ook. Mocht het alsnog niet helemaal lekker gaan, dan probeer ik één van de tips en dan zal ik vast nog wel wat van te maken zijn.

Finale met de witte pad van Monello werkt als een tiet. Extra weinig polijstmiddel gebruikt, normaal gewerkt en het is gemakkelijk van de lak te vegen.

Ik heb nog één vraag over het wassen na het polijsten: Welke shampoo kan ik daarvoor gebruiken? Ik was van plan om te foamen met Monello Artico Magico en dan te wassen met Adam's Shampoo. Gaat dit dan goed? Ik heb ook de beschikking over Valet Pro Snow foam combo en Gyeon Bathe.

In principe kan je hiervoor de Snow foam combo voor gebruiken. Deze is kwa Ph wat hoger. Kwa shampoo zou ik zeggen de Gyeon, maar heb geen ervaring met deze shampoo.

Tsja, misschien niet echt nodig, maar het helpt denk ik om het polijstmiddel te verwijderen. Bovendien vind ik het geweldig leuk om te doen, dus als ik dan toch de auto ga wassen, waarom dan niet even foamen.

Omdat die foam ook weer wat achterlaat op je lak. Je lak wil je na het polijsten juist zo schoon mogelijk hebben om een zo goed mogelijke hechting te creëeren voor je wax/sealant/coating.

• Leuk
Reacties: Cordoba