• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

polijstpads schoonmaken

hoop dat ik het ga redden op een dag wassen kleien polijsten en wax wil om 7 uur gaan wassen en rond 8 uur beginnen met kleien twijfel alleen over Black Hole vorige keer vond ik het niet echt een meerwaarde op donker grijs
 
Al mijn details heb ik op een dag gedaan, kwestie van doorwerken;) je kunt wel zeggen dan "moet" je de pad schoonmaken, je merkt vanzelf wanneer de pad schoongemaakt moet worden.
 
De pad zal niet meer mooi ronddraaien en gaan stuiteren,hierdoor maakt de machine ook een ander geluid.Ook kan je samengeklitte residu zien op de pad.Het is beter om niet zo lang te wachten met het reinigen van de pad tot je dit alles ziet,ideaal is reinigen na het polijsten van 1 paneel.Maar dan heb je best een padwasher bij de hand,ik heb er ene gekocht via de groupbuy op dit forum en ik zou niet meer zonder willen!Reinigen gaat snel en je pad is direct weer klaar voor gebruik doordat je hem goed droog krijgt. Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
 
Misschien zeg ik nu iets heel doms..maar als je geen padwasher hebt, kun je toch makkelijk zelf een 'maken'? Ik zou zeggen, koop 2 grid-guards, plaats ze boven elkaar in 1 emmer, laag water tot aan bovenste grid guards et voila! Simpel en goedkoop en het werkt volgens mij nog best goed. Hoef je het tenminste niet meer met de hand te wassen.
 
Ik vond het wel een passent topic.......

:weetniet Maar een voorzichtige vraag..... Komt er nog een actie m.b.t. een pad-washer? Zou leuk zijn :-"
 
Voor het drogen van pads gebruik ik in de zomer gewoon de begagedrager van de fiets waar ik ze rechtopstaand in kan zetten. Als je de fiets buiten kan zetten, dan doet het zonnetje en de wind het drogen terwijl het restand gewoon naar de zijkant van de pad zakt ;)
 
Doe het ook zo wanneer ik klaar ben en ze daarna wil gaan opbergen maar tussen door gebruik ik een handdoekje. Pad stevig tegen handdoekje duwen en machine aan zetten, haalt de meeste troep er vanaf om toch weer verder te kunnen. Bespaart aardig wat tijd. Is niet iets wat ik bedacht heb ofzo, zijn instructies van op een andere site in Amerika.
 
@Hisense het is niet dat ik je niet geloofde maar kon me er even niets bij voorstellen, maar lijkt mij wel het proberen waard en doe jij dit ook met foam pads?
 
Quattro;n396380 zei:
Ik denk het niet, ik maak de pad meestal na ieder paneel schoon, en eventueel bij wat kleinere panelen doe ik er twee voordat ik de pad schoonmaak. Daarom doe ik ook vaak alle stappen per paneel, en maak vervolgens de pads schoon. Daarna even op de machine en voorzichtig droog laten draaien en dan verder met het volgende paneel.

Moet je echt paneel na paneel een schone pad gebruiken? Waarom?
ik doe meerdere panelen met een pad, en ja die wordt dan wel vuil - is dat erg?
 
Ne hoor, gewoon zoals het filmpje hier boven doen na 2 pases. Als je pad echt vuil word moet je wel een andere nemen en/of de vuile pad wassen voor je hem weer gebruikt.