• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polijstpasta veranderd in stof

sanderdevliegere

Detailing rookie
2 jul 2009
121
0
Beste Mensen,

Mijn naam is Sander de Vliegere, woonachtig in Hulst (klein plaatsje in Zeeuws-Vlaanderen) en ben al langere tijd aan het detailen met de DAP. Nu heb ik dat wel goed onder de knie en heb men oog laten vallen op een Makita 9227CB rotary machine. Hier ook de speciale 6.5" rotary pads van Lake Country voor gekocht. Nu heb ik deze al gebruikt in combinatie met SSR 1 en 2 op een Honda Accord uit 2000, een Opel Astra G OPCII uit 2002 (die van mezelf) en steeds stoft de polijstpasta alle kanten op.

Ik poets in een garage bij een toch nette temperatuur van 15 graden ong. Ik ga niet te lang door met mijn pasta, want het stoffen/korrelen begint al na 10 seconden te gebruiken.

Ik heb al verschillende toerentallen gebruikt, verschillende pads, maar allemaal zonder resultaat.

Nu vind ik wel dat ze rotary pad énorm hard aanvoelen, echt veel harder als de gewone 5.5 inch pads voor de excentrische machines.

Hebben jullie hier ervaring mee, of zelf een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt!
Sander
 
'Prime' je je pad met een paar pufjes Quick Detailer of Last Touch bijvoorbeeld? En maak je je pads wel vaak genoeg schoon?
 
De SSR is van sept. oud, dat lijkt me nog niet te oud toch?

Men Pads primen kan ik wel eens proberen inderdaad!

Tot hier toe alvast bedankt, misschien komen er nog nuttige tips/antwoorden ,^^
 
Nu vind ik heavy polishing een erg grove pad (zelfs grover dan de oranje door de open structuur).
Ik zou het eens proberen met een lichtere pad (wit of zwart)
 
Dat zal ik binnekort eens proberen, ik kan me niet direct herrineren of ik de lichtere pads ook al geprobeerd heb. Dus maar even voor de zekerheid bekijken.