• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poll: Hoe vaak waxen jullie je eigen auto?

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
Vaak lees ik op het forum dat wax C of Wax D zoveel maanden blijft zitten of dat er na een paar weken al geen bedeading meer te zien is bij Wax T.

Ik heb echter het idee dat niemand hier op het forum wacht todat zijn wax is verdwenen. Hoe vaak herhaal jij de waxbehandeling?
 
Na 7 maanden is de Race Glaze 55 van de auto :)^ , nu zit de wolfgang Fuzion erop, eens zien hoe lang deze het volhoud, als het goed gaat wax ik dus maar 2x per jaar mijn auto
 
Yep ! 1 keer in de 2 maanden (ongeveer) Het is juist de passie die je hebt om je lak zo mooi mogelijk te houden. Daar doen we het toch voor ? Dan kan je eenvoudigweg niet langer wachten ! :ja
 
Geldt quikwax ook...? Want dan wax ik nagenoeg na iedere wasbeurt :-b
Als het alleen om de wax gaat, dan doe ik dat ongeveer 1 keer in de 2 maanden. Nu heb ik Collinite 845 erop zitten getopt met megs M26 die ik regelmatig "boost".
 
Ik wax de auto grofweg iedere maand. In de afgelopen wintermaanden wat minder, maar dat zal de komen de maanden weer gecompenseerd worden. Noodzakelijk? Vast niet, het is meer voor de lol. Na een snelle wasbeurt nog even de quick wax of quick detailer erover, terwijl de auto lekker in de EX-P en Natty's staat.
 
Mijn eigen bak doe ik minimaal om de week en in de zomer wekelijks :)
Behalve in de winter dan wax ik maar 2 keer ( 2 laagjes 845 1 X Autobalm 2 X M16 )
 
sjoerdnijhuis zei:
ja ;)
Moet wel goed beschermd rijden :D

Feit is echter dat je na 2 lagen wax eigenlijk voor niks aan het werken bent. Je hebt echt geen betere bescherming na 5 lagen hoor.

Ikzelf toch ook wel minimaal 1 keer per maand!
 
is afhankelijk hoe vaak ik de was, zit net tussen 1 en 2 maanden in.
probeer toch om de 2 a 3 weken de auto te wassen.

om de wasbeurt gebruik ik QD+ en de andere wasbeurt zet ik een laagje wax
 
@ Xizer: Ik doe het alleen maar in de winter zo ;)
Dus totaal 2 keer 5 laagjes (ik ben een wax freak zoals je mss wel weet ;) dus ik doe het graag :)^ ) en gebruik deze waxen die ik opnoem alleen maar in de winter.

In de zomer is het max 2 laagjes ;)
 
Ik heb tot nu toe gemiddeld 3 a 4 keer per jaar gewaxed. Ik dacht namelijk dat te veel waxen niet goed zou zijn voor de lak?

Ik wax meestal voor de winter, dan zo snel als mogelijk na de winter, dan 1 of 2 keer in de zomer licht er ook aan hoe de auto eruit ziet. Was de auto gemiddeld iedere weekend of om het weekend. Met Megs NXT shampoo en washmit en droog het af met een tot nu toe nog watermagneet word in de toekomst zeker weten een Chemical boys Merical Dryer. :heart_eyes: