• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poll: Hoe vaak waxen jullie je eigen auto?

Mijn antwoord staat er niet bij in de poll. Eens in de 3 maanden, meestal als het net weer te laat is....:confused:

Als ik het hierboven zo lees dan kan de frequentie nog wel wat omhoog!
 
waxen doe ik als ik verder nix te doen heb.
wel vaker wassen en een detailer spray erover.
of als ik een nieuwe wax heb moet ik die ook even testen natuurlijk :ja
 
Hier zijn vrij veel mensen die heel veel waxen voor mijn doen. Is wax niet slecht dan voor de auto lak.

Mijn schoonvader werkt namelijk als monteur en hij zegt dat te vaak waxen niet goed zou zijn voor de lak.?
 
Euh waxen slecht voor de lak?
De wax beschermd de lak just.
Dus is juist beter.

Vaak polijsten in slecht want dan houd je geen lak over.


Wax hem minder vaak dan ik wil.
Maarja als je geen mooie locatie er voor hebt maakt het dat alweer wat lastiger.
Ook kan het het over het algemeen alleen op zondag doen.
 
Het moet nu niet gekker worden :weetniet Eerst wordt er verkondigd dat kleien slecht is voor de lak, nu weer waxen. Ik zou nu eens willen dat mensen die er geen verstand van hebben gewoon eens niets zouden zeggen.
Bekende verhaal van de klok en de klepel. Ze hebben ooit eens iets opgevangen en dat gaat een eigen verhaal worden. Sommige mensen denken ook dat Commandant 4 een wax is, dus het verhaal zou daar wel eens vandaan kunnen komen.

Het is heel simpel: een wax (een pure wax) geeft bescherming aan de lak. Dus waarom zou te vaak waxen schadelijk zijn??

Vraag je schoonvader maar eens waar hij dat op baseert....
 
ALS!!! het een net overgespoten auto betreft... dan klopt het wel... (ivm uitharden v/d lak)

Maar een "normale" lak kan geen probleem opleveren :weetniet
 
stimpy68 zei:
Vraag je schoonvader maar eens waar hij dat op baseert....


Ik denk dat deze alleraardigste meneer in de wax ehh.....in de war is met harsen
Teveel harsen is niet goed voor je huid ! Dat trekt al je haren uit je huid (van hoofd tot op je armen en benen. 1 x per jaar is goed, dan krijg je een gladde huid en verder komen de stoppels niet zo snel terug. Maar teveel harsen is inderdaad niet goed ! De mogelijkheid dat er niets meer groeit, groeit met de dag ! (nogmaals, alleen wanneer je teveel harst :party: )
 
Nou, ik durf mijn antwoord bijna niet hier neer te zetten. Maar hier een kort verslagje:

Ik kocht mijn auto op 14 maart jongstleden. Er zit inmiddels het volgende op:

3 lagen Finish Kare Hi-Temp Paste-Wax, een sealant dus
3 lagen Finish Kare Pink Wax, pure wax dus
1 laag DODO Super Natural

Komende zaterdag komt daar laagje TWEE van de DODO Super Natural op.

Dat brengt mij dus op acht lagen in acht weken. Elke week is dus het antwoord ........... voorlopig ...........
Ik ga de frequentie wel wat omlaag brengen. Je krijgt namelijk zo ongeveer een zonnesteek als je in de lak van de auto kijkt. :D
 
Bedankt voor de duidelijk antwoorden. Ik zal mijn schoonvader vertellen dat hij maar een opfris cursus moet doen en zich niet moet vergissen met het oude commadand. :-"