• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Polo 6N2 1.4 TDI 100 pk

ThaMystery

Detailing addict
24 dec 2008
309
65
In dit topic houd ik alles bij m.b.t. mijn nieuwe auto.

Inmiddels heb ik bijna 2 keer aanschafprijs betaald voor onderhoud maargoed, dat ter zijde!

* Een week na aanschaf een Ree aangereden, kosten hiervan 1500 euro! Laten herstellen bij BRIAN autoschade in Winsum. ( alles is vergoed door de verzekering)

* weer een week later sta ik stil op de a28 thv Assen nadat ik geklapper hoorde onder de motorkap, bleek dat een koelvloeistofslang tegen de koelvin was aangelopen waarbij alle koelvloeistof er in 1 keer uitgespoten is. Laten afslepen en herstellen, kosten 750 Euro Bij Cars4All in bedum ( niet vergoed door verzekering ondanks dat de garage dacht dat het om vervolgschade zou gaan) Meteen flexibel deel laten vervangen welke lek was, kosten 300 euro.
Ik ga niet meer naar deze garage want men kan zijn/haar afspraken niet nakomen, wat ik zeeeeer vervelend vindt.

* uiteindelijk bij Jos Dieverbrug mijn auto laten keuren. Bleek dat de koppakking niet goed meer was waardoor mijn auto koelvloeistof gebruikte. Tijdens herstel bleken mijn verstuivers ook niet goed meer te zijn..... kosten 2100,euro! ondanks de kosten een geweldige service en een topmentaliteit! :)^ een echte aanrader.

*doordat de vorige eigenaar sjonnie-achterlichten had gemonteerd en een trekhaak moest ik opnieuw uitzoeken hoe het zat met de elektronica van de 'trekhaak'. hier ben ik vanmiddag mee bezig geweest, en ga het vanavond testen :D hopen dat ik alles op de juiste wijze heb aangesloten :-"

Hieronder een aantal foto's op chronologische volgorde:
aanrijding ree
img0825r.th.webp

hersteld
s73f5450.th.webp

s73f5451.th.webp

s73f5452.th.webp

kapotte onderdelen
dsc01998i.th.webp

dsc01999t.th.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Blij om te horen dat de PD's ook weer goed zijn! Volgens mij is hij door de vorige eigenaar flink afgetrapt. Hoop dat het je nu voor de wind gaat met deze wagen. Succes verder!

Reed ik laatst weg van huis voelde ik de auto wat trekken dus ik stap uit en zie:

lekkeband.webp

Dus nu rij ik al 2 dagen met:

thuiskomertje.webp

Dat is natuurlijk niet zo fijn! een tijd terug heb ik stalen velgen op de kop getikt:

20110625151226.webp

Ziet er niet uit, dus op naar de poedercoater:

20110724174159.webp

20110724175707.webp

En hoe dat eruit gaat zien onder mijn auto hou ik nog voor me, want ze zitten er nog niet onder :lol

update:
OEM schokdempers met verlaagveren en veewegstopper(anders loopt hij aan)
Projector koplampen(helaas wel angel eyes, moet daar nog wat op bedenken)
TDI logo voor en achter verwijderd
A.s vrijdag distributiewissel, multiriemwissel e.d.

20110921163433.webp

20110921163534.webp

Waarom zetten vw/audi eigenaren toch altijd hun vermogen bij hun type aanduiding :weetniet . Valt me wel vaker op trouwens.

Is geen kritiek ofzo maar vroeg het me gewoon af.

Zodat we weten wat voor blok erin ligt.
Alleen van de tdi zijn 5 a 6 verschillende in vermogen. En dan hebben we nog niet gekeken naar de motorcodes. ;-)