Ik ga volgende maand de zeilboot van m'n schoonouders aanpakken, en heb een aanpak bedacht. Graag goede suggesties op tips, of aangeven of de aanpak succesvol zal zijn. Ik heb daar niet de mogelijkheid om de hogedruk te gebruiken, en water via emmers (warm water via het toiletgebouw verderop).
Het is een redelijk onderhouden polyester kajuitzeilboot uit '78, maar er zit wat werk aan. De kuipdelen zijn verweerd en licht bekrast door gebruik, en sommige plekjes zit 'het weer' in. Teakhout is verweerd en uitgedroogd, en aluminium en metaaldelen is nooit wat aan gedaan. Plastic/kunststofdelen zijn sterk verweerd.
Ik dacht aan het volgende
- hele boot inspuiten met APC 1:10, daarna schrobben met borstel
- hele boot wassen met Valma Extreme shampoo met zachte borstel en/of mitt en daarna drogen
- teakhout licht opschuren + teakolie
- polyester delen polijsten met Poorboys SSR2,5 op witte pad
- polyester delen + kunststof/plexiglas ramen polijsten met Poorboys Professional Polish op groene light polishing pad
- polyester delen in Poorboys Whitediamond glaze met zwarte pad
- polyester delen in wax of sealant met rode pad
- plastic/kunststof met Poorboys trimrestorer
- alu/metaal/schroom met Meg nxt all-metalpolish met foam polishball
Kan ik de zogenaamde 'non skid' loopplekken (ruwe delen op het dek) ook polijsten/glaze/sealen?
Het is een redelijk onderhouden polyester kajuitzeilboot uit '78, maar er zit wat werk aan. De kuipdelen zijn verweerd en licht bekrast door gebruik, en sommige plekjes zit 'het weer' in. Teakhout is verweerd en uitgedroogd, en aluminium en metaaldelen is nooit wat aan gedaan. Plastic/kunststofdelen zijn sterk verweerd.
Ik dacht aan het volgende
- hele boot inspuiten met APC 1:10, daarna schrobben met borstel
- hele boot wassen met Valma Extreme shampoo met zachte borstel en/of mitt en daarna drogen
- teakhout licht opschuren + teakolie
- polyester delen polijsten met Poorboys SSR2,5 op witte pad
- polyester delen + kunststof/plexiglas ramen polijsten met Poorboys Professional Polish op groene light polishing pad
- polyester delen in Poorboys Whitediamond glaze met zwarte pad
- polyester delen in wax of sealant met rode pad
- plastic/kunststof met Poorboys trimrestorer
- alu/metaal/schroom met Meg nxt all-metalpolish met foam polishball
Kan ik de zogenaamde 'non skid' loopplekken (ruwe delen op het dek) ook polijsten/glaze/sealen?