• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

poor boys world of meguiars apc?

Duncan

Detailing rookie
20 mei 2009
6
0
Ik weet niet wat ik moet kiezen: PBW of Meguiars All Purpose Cleaner?

Als ik het wil gebruiken voor het interieur en onder de motorkap,
in een spuitfles en dan afnemen met een doek?

Groeten,

Duncan

Welkom! We stellen het op prijs als mensen zich voorstellen in het daarvoor bestemde forumgedeelte ;)

Voor wat betreft je vraag, de keuze is persoonlijk, beide producten doen hun werk prima, verschil is dat de Poorboy's per liter te krijgen is en de Meg's APC per gallon (3,78 liter). Producten dienen voor gebruik te worden verdund (afhankelijk van de vervuiling 1: 4 of 1:10), oppervlak insprayen en afnemen, onder de motorkap, insprayen, met een kwast/borstel de boel even bewerken, afspoelen en daarna droogmaken.

Mij bevalt PB erg goed. Makkelijk in gebruik en doet idd zijn werk prima!

De Poorboy's APC is iets geconcentreerder dan de Meguiar's variant, afgaande op de te gebruiken mengverhoudingen

Volgens de mengverhoudingen in de webshop:
Meguiar's APC:
-lichte vervuiling 1:10
-zware vervuiling 1:4

Poorboy's APC:
-normale vervuiling 1:20
-zware vervuiling 1:5

Verder staan in onderstaande link nog wat mengverhoudingen (overigens ander dan hierboven vermeld) voor de Poorboy's APC:
https://forum.Carclean.com/cc_postst831/Mengverhoudingen-Poorboys-World-Biodegradeable-APC.aspx

Tot voor kort deed ik 2 dopjes Ajax reiniger in een emmer met 4 liter water. Ik nam zo de interieurdelen en dashboard af met een MF doek. Is een APC beter dan de Ajax reiniger? En kan ik dit op dezelfde manier gebruiken? (MF doek in de emmer dopen, uitwringen en afnemen). Ik zit er namelijk over te denken bij de volgende bestelling de PB APC te bestellen, ik heb nog geen ervaring met een APC.

APC is totaal niet te vergelijken met Ajax of andere reinigers uit de supermarkt. Ook thuis gebruiken we veel de APC (van Meguiar's).
Waar gewone allesreinigers echt moeite mee hebben is voor de APC een peulenschil.

Ik gebruik momenteel de APC van Meg's. Als die op is denk ik de Poorboy's es te proberen (wegens geconcentreerder) ofwel de APC+ van Meg's voor gebruik met de extractor(wegens het niet schuimen).

1 probleem: heb het vandaag es nagekeken: mijn gallon APC heb ik gekocht in 2008!! 8-()) En het einde is nog niet in zicht...zuinig in het gebruik is soms een vloek...:lol