• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's Bug Squash & Auto Finesse Citrus Power

Berkant zei:
was er alleen niet op gekomen om hem in de winter ook te gebruiken
Dat hebben veel mensen omdat de naam Bug Squash suggereert dat het alleen op insecten werkt en dat is jammer want het is een hele goede pre-wash al zal je die delen wel wat vaker moeten waxen.

Even een update:

We hebben wat testjes gedaan met Bug Squash, Citrus Power en Crudzilla.

Na een demo paneel goed ontvet te hebben (en dat is helemaal niet zo makkelijk als het lijkt) hebben we gekeken of er verschil in sheeting was tussen de drie voor het aanbrengen en na. Citrus Power sheet iets sneller dan Bug Squash, in beide zit toch iets in wat sheeting een beetje beinvloed maar het verschil was erg klein.
Crudzilla was wel veel langzamer en bevat dus de minste ingredienten die sheeting beinvloeden.

Vervolgens een ander demo paneel gewaxed met een vloeibare carnaubawax en gekeken in hoeverre Citrus Power en Bug Squash de waxlaag aantasten.
Bug Squash was 1:4 verdunt hiervoor net zoals hierboven.
In beide gevallen geen enkel verschil in sheeting. Aangezien we met de test hierboven ontdekt hebben dat de sheeting niet echt wordt bevorderd door gebruik van deze producten lijkt het erop dat deze twee producten (en Bug Squash in 1:4 verdunning) nauwelijks de waxlaag aantasten.

Ik gebruik sinds enige tijd naar volle tevredenheid Citrus Power. Een erg mooi product. Op onderstaande foto is duidelijk het effect van Citrus Power te zien (na gebruik). Overigens is het niet erg zuinig in gebruik.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus als ik Bug Squash (1:4) gebruik blijft de waxlaag intact (hetzelfde als bij AF CP) en kost het me een stuk minder geld dan de CP?
Blijft trouwens de reinigende werking bij (1:5/1:6) ongeveer hetzelfde?
Ik heb ook gehoord dat je de Citrus Power iets kan verdunnen, is dit waar?

Geheel intact zou ik niet durven zeggen maar na diverse tests bleek dat zowel Citrus Power als Bug Squash de laklaag zeker niet geheel weg haalt met die verdunning.
Reiniging wordt minder natuurlijk naarmate je het verder verdunt.

Heel veel producten kan je verdunnen, de werking wordt dan automatisch ook dunner.
Zelf heb ik liever dat het op de verpakking staat vermeldt zo weet je dat het door de fabrikant getest en aanbevolen wordt.

Niet gebruiken dus als het je laklaag wel weg zou halen:lol

Gebruik zelf naar volle tevredenheid AF CP als ik geen hd foamer in de buurt heb.

Omdat ik vaak geen zin heb om te foamen en omdat foam niet al de vervuiling weg haalt, ben ik gaan kijken naar een pre-wash.
In principe zou ik Bug Squash (1:4) gewoon elke week kunnen gebruiken op vervuilende plaatsen zonder dat het mijn waxlaag ernstig stript?
Ik zal waarschijnlijk ook de Citrus Power aanschaffen, omdat ik wil weten welke het beste werkt.
Bedankt voor de gegeven antwoorden. :cool

Als ik het goed begrijp tasten beide producten dus bijna niet / minimaal je waxlaag aan. Aangezien de zomer in aantocht is (hoewel je er nu heeeeel weinig van merkt) vraag ik me af hoe dan met de onvermijdelijke vliegen en muggen om te gaan.

Mijn auto staat straks in de CQuartz en daarover Reload, ik rijd regelmatig vanuit mijn woonplaats over de afsluitdijk en de dijk enkhuizen - lelystad...vliegen en muggen zijn er dan zat. Thuisgekomen wil ik dan mijn auto weer spik en span maken en overweeg dan de Bug Squash of de AF Citrus. Kan ik dat dan gebruiken zonder daarna direct de ingespoten en afgespoelde delen weer met Reload te moeten doen of is het wijs daarna even de Reload opnieuw aan te brengen?

Gezien de prijs/kwaliteit neig ik naar PB B Squash maar AF Citrus is weer milder? Wie adviseert me?