• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys Bug Squash of Chemical Guys Bug Bugger & Tar Remover

braamr

Detailing rookie
24 jun 2009
45
0
Zoek iets om die nare insecten en teerdruppels te verwijderen. Nu vraag ik me af welke van de bovengenoemde producten ik het beste zou kunnen aanschaffen.
Volgens mij kunnen deze producten gewoon verdund worden en vanuit een fles op de auto gespoten worden.

Kan zo 1,2,3 geen verschil tussen deze producten vinden.

Ik ken het CG product niet, maar ik ben prima tevreden met Bug Squash.
Zoals Peter al zei lekker 1:3 verdunnen, dan is het ook iets liever voor je wax.

En het gaat prima in die nieuwe sprayflessen van je. Kun je ze een beetje gevuld krijgen of moet je nog een en ander bestellen? ;)

Als ik zo de antwoorden lees moet ik volgens mij voor de PB gaan. Qua prijs scheelt het ook allemaal niet echt, dus dan maar de PB bestellen....

Bug Squash is nu ook in een Gallon te koop.

Bug Squash kan je dus ook gebruiken als 'Pre Wash' en teerverwijderaar, zeker tijdens en na de winter handig (voorwas voor bijvoorbeeld pekel!):

https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/Bug_Squash_3780ml_PB-BS128_101118

Bug squash moet je niet in je foamgun duwen :)

Gewoon aanbrengen met een drukspuit of sprayfles.

Bug Squash kan ik je ten zeerste aanraden. Echt een heel goed product. Als je het graag wat milder hebt kan je ook naar 1/4 verdunnen. Dan heb je ook wat meer tijd om af te spoelen.

Stel ik ga Bug Squash als pre-was gebruiken, maar test dat niet je waxlaag aan ?

Bij elk gebruik van BS opnieuw je wagen in de was zetten lijkt me ook niet de bedoeling...

Ik heb Bug Squash ook, werkt inderdaad heel erg fijn!

Maar er wordt verteld dat het goed als pre-wash is te gebruiken..
Vandaar mijn vraag waarom ik BS zou verkiezen boven mijn Bilthamber of Snowfoam ;)

Ik vind bug squash toch zeer aggresief, zelfs 1:5 tast het de waxlaag nog aan.
Als je het echt als prewash wil gebruiken zou ik het gewoon bij snowfoam houden, dat gaat veiliger zijn.
Zoek je een product om je wagen volledige te strippen van alle wax en vuil alvorens opnieuw te waxen ga dan voor de Bug squash.
De chemical guy's Bug Bugger & tar remover is nog wat aggresiever dan de bug squash want puur kan je er makkelijk teer mee verwijderen.