• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's EX-P sealant

MCW

Detailing addict
14 jun 2018
71
60
Ik heb EX-P sealant thuis staan, en wil daar de nieuwe auto mee gaan behandelen.

Nu lees ik twee mogelijkheden:

- De EX-P sealer als enige laag aanbrengen;
- De EX-P aftoppen met een wax.

Als ik de EX-P aftop met een wax, zou dit dan ook met een Cleaner Wax kunnen (Meguiars), of cleant die als het ware de sealant?
 
Dat zou ik niet durven zeggen. Ik heb zelf nooit EX-P gebruikt. Daarentegen vind ik het effect van een sealant/wax/coating vaak minimaal, dus ik denk niet dat het veel uitmaakt of je alleen EX-P of ook een wax gebruikt.
 
Ik gebruikte voorheen wel EX-P met daarover nog een wax. Moet ik wel bij vermelden dat ik nooit geprobeerd heb wat het effect is van alleen EX-P of alleen de wax, dus kan ook niet zeggen of het echt nut had ;).
 
  • Leuk
Reactions: MCW
Een Sealant heeft in de regel een langere standtijd dan een Wax, maar heeft vaak een minder diepe uitstraling.
Een Wax zal een mooiere diepere glans aan een lak geven, maar heeft vaak een minder lange standtijd.
Derhalve wordt deze combinatie vaak gebruikt als er tijd is en liefde, om een maximaal resultaat te behalen.

Een Cleaner-wax bezit bestanddelen die polijsten en derhalve zal zo een product schade toebrengen aan de eronder liggende laag.

Succes,
Aficior
 
Meestal wordt de combinatie Sealant/wax gedaan om hetgene wat Aficior hierboven zegt te bekomen.

Zelf heb ik een combo Powerlock/Colli 845 op de wagen en ben er zéér tevreden van. Lange standtijd (6 maanden) en toch relatief diepe kleur (uiteraard na grondige voorbereiding).

Ik zou zeggen test het gewoon eens uit. Enkel de sealant of de wax en dan een combo? Kun je zelf ervaren (en eventueel hier meedelen) hoe het werkt.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior
Misschien stomme vraag, maar hoe breng je deze het beste aan?
Handmatig met een applicator of machinaal? Ik veronderstel dat machinaal even goed is, aangezien bij grotere oppervlaktes dit natuurlijk een stukje makkelijker gaat.