• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys EXP na Autoglym SRP?

robinbossie

Detailing rookie
2 feb 2011
2
0
Hoi allemaal,

Graag zou ik weten of het nut heeft om Poorboys EXP sealant te gebruiken na het polishen met SRP.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Volgens mij kan dit wel....de SRP bevat fillers die de krasjes maskeert en de exp-sealant legt daar een beschermlaag over. Ik dacht dat de SRP ook een beetje beschermde als je er niets overzet. Maar EXP van Poorboys beschermt veel beter.

Ik verwacht dat door alle fillers in de SRP de EX-P minder hechten wat een negatief effect heeft op de standtijd.

De sealant van SRP biedt wel wat bescherming, maar EX-P beschermt langer, dus is het beter om deze erop te zetten.

Autoglym zelf adviseert om hun Extra Gloss Protection op SRP te zetten, wat ook een sealant is. Hier heb ik veel positieve reacties over gelezen, dus daar zou je wellicht naar kunnen kijken als alternatief voor EX-P. De fillers van SRP zijn in ieder geval op acrylbasis, wat niet nadelig is voor de hechting van een sealant. Hierdoor verwacht ik dat SRP een goede basis is voor elke sealant of wax.

ik heb geen ervaring met EXP

wel met SRP en de extra gloss protection. dit is een gouden duo!

ik weet niet wat de beschermende bestandelen van EXP zijn, wellicht zijn deze vergelijkbaar met de EGP.

Om dit oude topic maar weer eens omhoog te schoppen: ik heb precies dezelfde vraag en vraag me af of er tegenwoordig meer/andere ervaringen zijn?