• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys EXP vs CarPro Reload

Ferry82

Detailing addict
27 jan 2012
110
65
Ik ben benieuwd welk product (Poorboys EXP vs CarPro Reload) een langere standtijd heeft?

Moet je met de EXP uitkijken voor je kunstof bumpers en rubbers omdat ze wit uitslaan zoals bij wax?

Alvast bedankt!

Ik heb beide producten in gebruik..

EX-P heeft een langere standtijd dan Reload.
Daarintegen hoeft Reload niet te curen, en het werkt overal op (ook op kunststof en rubbers).

Met bijna elke sealant/wax moet je uitkijken voor kunststof en rubbers, maar als je het met een beetje beleid doet zal het goed komen.

Maar als ik om de 2 a 3 maanden opnieuw Reload gebruik is er dan verschil te merken?

Reload is echt een super makkelijk product :love en ik probeer erachter te komen of EXP voor mij de moeite is om te kopen?

Bedankt voor je antwoord:cool

Of Reload echt 2/3 maanden blijft zitten durf ik zo niet te zeggen.
Mijn ervaring met EX-P is dat het een goeie 5 tot 6 maanden blijft zitten.
Dat is zeker geen miskoop ;)

Wellicht tussendoor even toppen met Reload..

Reload blijft bij mijn auto in ieder geval al 3 maanden "actief".

Beading begint nu een beetje te verminderen. Voordeel van Reload is de muli inzetbaarheid: Rubber, lakwerk, plastic etc...

Reload blijft wel een 2 a 3 maanden zitten. Heb mijn vader's auto (volvo S60 2011) er 2 maanden geleden mee behandeld.
Er zit nu nog enigsinds beading op (valt me niet tegen). Auto word niet vaak gewassen, meer alleen afgespoten (geen wasstraat).

EX-P geen ervaring mee

' er zit nu nog enigszins beading op ' Lijkt me gevolg van 'vieze lak', na afspuiten zit er nog steeds vuil op de lak...
Bij mij heeft de reload het meerdere keren langer dan 3mnd uitgehouden hoor.
Maar om terug te komen op je vraag, eigenlijk is het appels met peren vergelijken ;)
Spraysealant vs 'vast sealant'

Ik vind het voordeel van de reload dat het overal overheen kan. Lak, trims, rubbers, zelfs glas alhoewel ik het niet op de voorruit doe. Het blijft uit eigen ervaring zeker twee maanden merkbaar zijn werk doen. Normaal was ik de auto zeker eenmaal per maand en de Reload is zo makkelijk aan te brengen dat ik eigenlijk dus altijd na wassen de hele auto even snel ermee behandel. Dus die standtijd is voor mij eigenlijk niet relevant. De glans die het geeft is heel mooi maar eerlijk is eerlijk, op mijn zilver matallic lak is M16 of Collinite mooier qua glans. Maar Reload maakt dat goed met de eenvoudige verwerking. Ik heb een liter van dat spul en ik gebruik voor de hele auto ongeveer 50 ml tot 75 ml waarbij ik gelijk zeg dat ik niet zuinig werk. Maar ja op deze wijze doe ik meer dan een jaar met een fles en waarschijnlijk veel langer.

Ik heb wel ervaring met wolfgang sealant. de glans ervan is mooier maar ik durf niet te stellen dat de duurzaamheid meer is dan drie maanden. Na twee maanden vind ik het toch duidelijk afnemen qua werking. Wel super makkelijk te verwerken en super glad resultaat.

Maar eerlijk is eerlijk, het laatste half jaar zit ik aan de reload.....makkelijk goed en snel