• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Carpro Perl VS Gtechniq T1 bandendressing

AndyVR

Detailing guru
11 jul 2020
1.846
158
Peer
Hier ben ik weer. Vandaag de T1 binnen gekregen en gelijk als een klein kind erin gevlogen.

Tot op heden gebruikte ik Carpro Perl als mijn go-to bandendressing, gezien de schappelijke prijs en brede waaier aan toepassingen. Perl is een lopende, melkachtige substantie, voelt erg vettig aan en heeft een subtiel geparfumeerd geurtje. Het aanbrengen gaat niet altijd zonder problemen, bv. druppels die op je velg vallen of van het rubber aflopen. Verder geeft dit product een diep zwarte, semi glanzend tot glanzende look met een standtijd van ongeveer 2-3 weken.
Naast dit merk heb ik ook nog Satin van Autofinesse, ook een leuk product. Is eerder crèmig van substantie. Sterk geprijsd, mooie resultaten, satijn matte look waar ik van houd, makkelijk in gebruik ... maar, na 1 week zie je er helaas niks meer van. Ik heb beide producten eerder al eens tegenover elkaar gezet maar Perl stak hier met kop en schouders bovenuit, om die reden vond ik het ook niet nodig om Satin er opnieuw bij te betrekken.

Waarom doe ik deze test als ik 2 producten heb waarover ik niet ontevreden ben? 1. Hallo mijn naam is Andy en ik heb een probleem,... o_O. 2. Beide producten zijn voor meer dan de helft op en ik alvast zocht naar een waardige opvolger.

Carpro is een merk welke niet meer verdeeld wordt door CC. Ik dacht, laten we die alternatieven voor Carpro dan maar eens testen!

De auto incl. banden & velgen zijn afgelopen weekend grondig gewassen, de wagen heeft enkel 50m verplaatsing op de inrit gedaan. Maar uit voorzorg ben ik alsnog snel met een MF doek en Autofinesse Imperial over de banden gegaan en heb deze afgenomen met een andere droge MF doek.

De banden links zijn voorzien van Gtechniq, de banden rechts van Carpro.

De ervaringen:
- Gtechniq: Chemisch geurtje, je ruikt duidelijk de solventen, maar dat geeft niet. Vaak wilt dit ook zeggen dat ze minder gevoelig zijn aan afbraak tegenover watergedragen producten waardoor een langere standtijd haalbaar is, waar ik naar op zoek was.
Het is een doorzichtig, waterachtige gel. Laat zich makkelijk verspreiden op de applicator, laat zich zeer makkelijk aanbrengen en is enorm zuinig in verbruik! 1 lijntje druppeltjes aangebracht op de applicator was voldoende voor 1 complete band. Volgens mij een product welke snel onderschat wordt en zo teveel verbruikt wordt.
Het resultaat is een mooi, egale en matte look waar ik naar op zoek was. Ik ben enorm onder de indruk van dit product! Nu rest nog de standtijd...

band linksvoor voor t1 .jpgband linksvoor voor t1.jpggtechniq t1.jpggtechniq t1 .jpgna t1 .jpgna t1.jpg

- Carpro: Een licht geparfumeerd geurtje, erg lopende, melkachtige substantie zoals ik in het begin al aanhaalde.
Het is de eerste keer dat ik dit product aanbreng met dit soort van applicator, gewoonlijk deed ik het met een foam pad. De ervaring met deze applicator is stukken beter (waarom kocht ik dit niet eerder?). Dit product is minder zuinig in verbruik dan T1, al was ook weer 1 (vollere) lijn product aanbrengen voldoende.
Looks zijn naar mijn eigen mening net iets te glanzend, als ik er nadien nog even met een MF doek over ging zou het inderdaad al iets matter worden maar dan neem ik ook weer product weg lijkt mij?

rechtsvoor voor carpro perl .jpgrechtsvoor voor carpro perl.jpgcarpro perl.jpgna perl .jpgna perl.jpg

Ik houd jullie op de hoogte!
 
Altijd leuk om een test te zien, Andy! ;)

Als ik nog wat opmerkingen mag maken:

* Je hebt de banden recent grondig gewassen. Hoe heb je dit toen gedaan? (Tire Cleaner/APC, geborsteld en zéér goed afgespoten?)
* Nét voor het aanbrengen heb je de banden ingespoten met een velgenreiniger/de-ironizer en alleen afgenomen met een doek. Dus er zal nog flink wat residu van dit product in de band zitten wat de werking van een dressing hoogstwaarschijnlijk zal tegenwerken.
* De vijfde foto van Gteq is een 50/50, toch? Of is de belichting dusdanig dat dit zo lijkt? (De banden aan de andere zijde (Carpro) lijken ook veel donkerder, onbehandeld)

* De Gteq lijkt de band niet echt donker te maken. Ik had eigenlijk veel meer verwacht, zoals de zwarte rand bovenaan de wang. (Vijfde foto)
* De Perl lijkt inderdaad iets donker te zijn, maar dan ook meer wetlook. Nawrijven is mogelijk, net zoals bijv. Gyeon - Tire, maar dat doe ik meestal nadat het product even heeft kunnen intrekken c.q. hechten en afnemen betekent dan dat je overschot afneemt.
 
Banden zijn met een bandenreiniger ingespoten en geschrobd met een ruwe borstel. Ik was na de velgen de volledige auto nog, hierbij ga ik ook nogmaals over de velgen en banden.

Vandaag heb ik een MF doek ingespoten met enkele spraytjes en gewoon de banden afgenomen ermee, om het stof dat intussen op de band zat, te verwijderen. Er is dus geen sprake van achtergebleven risidu.

Wat betreft de looks, de linkerzijde stond gericht naar het zonlicht waardoor dit waarschijnlijk op het eerste zicht anders lijkt, aan de rechterzijde staat een schutting welke dus zorgt voor een donkerder hoekje wat zichtbaar zal geweest zijn op de foto's. Er zijn overigens geen 50/50 foto's gemaakt, dit zal ook weer te wijten zijn aan de lichtinval of hoek.

Gtechniq is inderdaad veel minder duidelijk dan carpro, wat niet wilt zeggen dat het er niet is natuurlijk. Het zijn dan ook 2 totaal verschillende producten. Ik kan je garanderen dat de banden compleet behandeld zijn en overal een gelijke laag zit, kan zijn dat dit voor jou op de foto niet helemaal zo lijkt.