• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys of Dodo Juice?

RobvA

Detailing addict
22 feb 2009
70
65
Ik heb een tijd terug een setje gekocht van meguiars met de quick detailer en de witte consumenten klei. Alleen vind ik de klei toch wat te soft dus wil ik er graag een andere bij. Nu twijfel ik alleen nog tussen de poorboys of de dodo.. Welke kan ik het beste nemen?

De gewone maakt niet uit, die is precies dezelfde als de Poorboy's Alleen de Supernatural klei komt uit een andere fabriek, daar heb ik nog geen ervaring mee.

Die lijkt me iets fijner van structuur dan de gewone beetje zoals de RaceGlaze klei

Ik heb van Dodo zowel de gentle grey als de purposefull purple klei. En ben zeer te spreken over beide klei varianten. Ze zijn makkelijker te kneden dan die van Meguairs, misschien omdat het weer ook warmer geworden is nu :lol .

Heb de paarse nog niet voor lak werk nodig gehad, alleen voor zeer vuile velgen, en het vuil vloog eraf zonder marring achter te laten. De softe variant is inderdaad zeer fijn van structuur en ideaal voor het gebruik op een auto die al netjes bijgehouden wordt.

edit: zie nu dat het om de supernatural klei ging van dodo. Die heb ik niet, dus ook geen ervaring mee. Maar mischien dat je aan bovenstaand toch nog wat hebt :-)^

Ik heb de paarse klei van Carclean huismerk gekozen. Zeer tevreden over, en aan de verpakking te zien komt het uit de dezelfde fabriek als waar mijn stukje Dodo klei vandaan komt. Dus voor prijs en kwaliteit... https://www.Carclean.com/product/Carcleannl/Medium_Grade_Clay_Bar_210gr_P100238_100238

ciao,

de gentle grey=poorboy's=carclean mild clay
purposeful purple=carclean purple/medium

Schrijf je reactie...