• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys pads

ladybug

Detailing rookie
16 mei 2008
438
0
Toevallig in een gesprekje met SvenS8 gisteren, hij merkte op dat pads vooral door Meguiars gemaakt worden.
Vandaag was ik bij Tim en die had net fresh binnen: Poorboys pads.
Fris wit (okay das best een onhandige kleur) maar lekker zacht, soort badstof/microvezel. Wat groter dan een Meguiars softpad en platter.
Ik mocht er eentje meenemen (aardig!) en heb hem eens naast de alombekende gele gelegt

Fotootje:

IMG_0740.jpg


Jullie visie: Waar zou die handig voor zijn?
 
Ik heb soortgelijke van Mother's die zijn wel geel. Het enige nadeel van de microfibre pads t.o.v. de foam pads is dat ze meer wrijving veroorzaken en daardoor zwaarder zijn met het aanbrengen van wax, daarentegen verspreiding ze de wax beter waardoor je een mooier egaal laagje krijgt.
 
Ik heb ook de pads van Mothers, ik merk dat er meer produkt verloren gaat omdat de pad grover van structuur zijn.
Daarentegen heb ik een paar goedkope pads van de Halfords, die vindt ik weer geweldig werken.

Van boven naar beneden:

Applicatorpad Meguiars
Mothers applicatorpad
ECA Meguiars
Halfords pas.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Patrick
 
Hmmm... Interesssant...

Ben inderdaad wel benieuwd naar de diverse ervaringen...
Want eigenlijk vind ik die dingen van Meguiars erg duur voor een simpel rond padje :|
 
Die van de Halfords heb ik ook (had ik nog liggen). Zijn wel fijn groot alleen een beetje stug...
 
Heb soortgelijke ervaringen... vind voor het aanbrengen van wax e.d. de foampads doorgaans handiger (en spaarzamer) dan de gemiddelde MF versie. De laatste zijn echter weer beter bij het schoonmaken van je dash en zo.

Voorbeeldje: het behandelen van m'n stuur met PB Leather Stuff ging ideaal met een MF sponsje, daar kwam ook best wat vuil vanaf (yuck). Zelfde gold voor het dashboard, door de structuur werkt een MF pad hier beter. Maar het aanbrengen op het (gladde) leder van de (schone) stoelen ging weer véél makkelijker met een Meg's foam applicator pad.

Je hebt er gewoon van allebei wat nodig...

Ben wel benieuwd naar de Poorboy's pads op zich, daarmee ben ik nog niet bekend.
 
Ik gebruik de microfiber pads van mothers als ik bijvoorbeeld een handgreep of een verzameling krasjes weg haal met Scratch X.
Door de wat grovere structuur vind ik het fijn werken en "slijpen".
 
De microfiber pads van Poorboy's komen binnenkort online! Uiteraard zullen ze, net als de overige Poorboy's World producten, interessant geprijsd zijn.

De structuur van de Poorboy's pad is anders dan de Mothers pads, ik hoop dat de weerstand minder is!

Binnenkort meer!
 
Heb de poorboys pads al gebruikt.
Ik vind ze geweldig werken.
bij Waxen en interieur poetsen.
Pakken beter vast dan die Applicatorpad van Meguiars.
Nemen wel meer op dan de Applicatorpads.
Maar bijven ook langer afgeven.