• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys Polish with Sealant

janhenduk

Detailing rookie
2 sep 2009
611
0
Zoals in mijn verslag van de Peugeot 2005 Limousine was te lezen had ik deze behandeld met de Poorboys Polish with Sealant behandeld op de Pro900 met witte pad op stand 3.
Ik heb toen de gehele auto in PBS gezet en uit voorzorg nog ruim een half uur laten curen.

Ook heb ik mijn waardering op de Carclean site zelf achter gelaten en nu ook even hier.

De lak was swirl vrij dus heb ik deze ingezet als finishing polish om zo maar te zeggen.
En wat de jongens van Carclean zelf al aangaven het product wat betreft de ongelovelijke glans en gladheid kan ik nu ook beamen.

Voordeel is ook dat je de stap om bijvoorbeeld de PB EX-P of en andere sealant aan te brengen kunt overslaan.

Wat mij betreft een echte aanrader die niet in je collectie mag ontbreken.

Goede feedback. Toch nog iets wat me op valt.
Er zaten geen swirls in maar met een witte pad op een rotary haal je toch nog wel wat lak weg denk ik, bovendien weet ik voor 99% zeker dat er nu lichte hologrammen in zitten.
Een witte pad op een rotary kan bijna geen hologramvrije finish geven. Nu zie je dat op de witte 2005 waarschijnlijk toch niet maar wel iets om rekening mee te houden.

Niet geprobeerd met een DAP o.i.d.?

De man die deze auto zelf heeft gebouwd en gespoten had me erbij verteld dat de kleur wit een 2k unilak is met daarover heen een 2k blankelak en aangezien de zwarte strepen nogal hardnekkig waren ben ik op deze combi gekomen.
Ook op stand 3 bleef de PBS vloeibaar om zo maar te zeggen.
Na inspectie met de Brinkmann geen hollogrammen kunnen vinden, maar wel goed dat je het er even bij vermeld voor de andere mensen.

Hologrammen zijn niet altijd zichtbaar bij 1 soort lichtbron.

Ik denk dat als je de auto naar buiten had (laten) rijden, dat er in het zonlicht toch wel iets naar voren zou moeten komen qua hologrammetjes.

En daarbij, op wit is het wel lastiger te zien :ja

Op donkere lakken houdt ik er altijd rekening mee om met de lichtste pad en polish te eindigen.
Ook wist ik van hem zelf dat het om een goede laksoort ging.
Op de nieuwste lakken wil ik eindigen op pad met CF 0 of 1.

Duidelijk waarom in ieder geval. Je zal de hologrammen nauwelijks kunnen zien hoor.
Denk alleen als je echt staat te turen en je weet waarnaar je moet zoeken.