• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's Spray & Wipe, puur of verdunnen?

bs zei:
Tim:
Als je voldoende gebruikt krijg je geen marring, aangezien water heel goedkoop is kan je dan ook wat vaker sprayen.

Geldt niet voor alle lakken. :roll

Maar idd polijsten erna dan maakt het weinig uit, toch is onverdund veiliger.

Tim zei:
... toch is onverdund veiliger.
Waarop is dat gebaseerd? Waarom is het veiliger? Hoe kun je dat meten? Hoe kun je het zien? Kun je het voelen?

Graag een overtuigend antwoord wáárom het veiliger is om het puur te gebruiken, buiten het feit om dat het goed voor de handel is aangezien het bij puur gebruik aardig rap erdoorheen gaat :-d

Blijf het toch vreemd vinden dat op het PB forum overal, maar dan overal het advies wordt gegeven om de S&W 1:1 te verdunnen voor het kleien.
Eventueel kun je ook Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash gebruiken in een 1:64 verdunning.

Poorboy zei:
You will need a lubricant for claying, we recommend using Poorboy's Spray and Wipe or you can use a diluted Super Slick & Suds solution of 1:64 (SS&S:Water) in a spray bottle..

Bron: forum Poorboys World.

Uit je citaat staat dat je SSS kunt verdunnen of Spray & Wipe kunt gebruiken. Spray & Wipe kun je inderdaad verdunnen met water, maar de glijmiddelen halveer je daar dus ook mee en water is van zichzelf stroef. Je halveert ook de vuilinsluiters en je halveert de gladheid van de Spray & Wipe.

1:1 is heel goed te doen, maar ik vind puur veiliger en wij gebruiken het voor onze eigen details alleen puur en niet verdund. Better safe then sorry.

nicknameless zei:
Graag een overtuigend antwoord wáárom het veiliger is om het puur te gebruiken, buiten het feit om dat het goed voor de handel is aangezien het bij puur gebruik aardig rap erdoorheen gaat :-d

Jouw uitdagende reacties zijn echt zo irritant...

Ik heb S&W in het verleden verdund gebruikt en vind het minder goed/glad werken dan onverdund.

Last touch verdund vond ik dan weer geen probleem, maar i.v.m. de aanwezige siliconen ben ik daarvan afgestapt.

En ik vermijd liever marring, ook al behoor ik tot die 99% die jij aanhaalt.
En zeg nu eerlijk, een shampoo verdunnen om te kleien, doe jij dat? Ook al zegt de fabrikant dat het gaat?
Het antwoord is nee, dus dan weer: omdat de fabrikant zegt dat je S&W 1:1 kan verdunnen, dan doe je het opeens wél?
Een paar duizend euro aan detailspullen heb je ondertussen wellicht en een busje S&W is er teveel aan?

De waarde van de overige collectie heeft niks te doen met het verbruik van een product. Natuurlijk kun je zeggen het verkleint de kans op marring, maar dan kun je ook een grotere lading vloeistof op het te kleien object spuiten met de gedachte dat er NOG minder risico is...

Wanneer ik ga polijsten en de 'schade' van het kleien in het niets staat tot de staat waarin de lak verkeerd , dan zal ik niet veel moeite doen om marring vrij de kleien. Er zal dan namelijk niet meer gepolijst moeten worden dan wanneer ik wel marring vrij was gaan kleien.

Producten kopen en vervolgens 'verspillen' vind ik persoonlijk zonde van mijn geld.

@ -Vanquish-,

ben blij dat je m'n reacties irritant vindt, zo heb ik dus blijkbaar wel je aandacht.

Ik wil gewoon graag een duidelijk antwoord. Niet alleen kort antwoord zonder onderbouwing.

Wat betreft mijn collectie, ik heb meer dan zat aan grootverpakkingen staan. Mij boeit het geen ene reet of ik nou een hele gallon gebruik bij het kleien of een paar spraytjes, is het op of bijna op, dan haal ik nieuw.
Ik lig er totaal niet wakker van.

Even een oud draadje omhoog halen...
Ik heb begrepen dat je het 1:1 kan verdunnen om het te gebruiken na het wassen als middel om op te poetsen ( zonder dat de wax en EXP pure beschadigd...)
Klopt dit ?

Lubra;324523 zei:
gebruiken na het wassen als middel om op te poetsen ( zonder dat de wax en EXP pure beschadigd...)

Iedere was handeling die je op je op lak doet zal de wax laag beschadigen.
Overigens is de S&W mijn inziens vaker bedoeld als drooghulp om swirls te helpen voorkomen en niet zozeer om extra glans oid te krijgen.

Als gleimiddel gebruik ik dit 1:1

is dit ook goed in deze verdunning om vogelpoep op te kuisen of beter puur?
Ik heb maar een flesje en nu zit deze steeds 1:1 gevuld en gebruik ik hem nu altijd zo.
Kan geen kwaad als droogmiddel zo?