• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys SSR 1. Te gebruiken als laatste stap handmatig?

SMFLK

Detailing chief
22 aug 2011
139
103
Noord-Brabant
Allen,

ik heb wat advies nodig:

Ik zocht een mooi product om mijn lak handmatig voor te bereiden op een goede waxbeurt.
Het liefst een grondige cleaner die ook enigzins wat swirls wegwerkt.
Nu was mijn oog gevallen op de PB SSR 1 met als product omschrijving:
'Licht schurende werking. Verwijdert: lichte swirls, Oxidatie, kleine krasjes en “Over-Spray” Te gebruiken op: blanke lakken, verf, chroom, lakken op gelbasis (gelcoats), glas, plastic en plexiglas.'
Dus ik dit product besteld want dat was juist wat ik nodig denk te hebben!

Echter nu ga ik eens nadenken... (ik doe wel vaker dingen voordat ik denk)
Dat is een schuurmiddel, moet ik dan hierna nog een polish zoals de PB professional polish gebruiken?

Of ga je dat verschil niet zien?
Ik neem aan dat wanneer een product lichte swirls verwijderd het resultaat altijd beter word dan dat het was.

Ik zie jullie reacties graag tegemoed!

Ja hoor, dat kan prima icm een lichtgroene pad bijvoorbeeld.
SSR 1 is een finishing product.
Verwacht geen wonderen met handmatig, maar slechter zal het er zeker niet van worden.
Mijn inziens heeft proff. polish erna weinig effect meer, zou je beter een glaze kunnen gebruiken. (black hole oid) en daarna een sealant of een wax. (of alle 2)
Kleibeurtje van te voren is zeeeeeer aan te raden.

Ok merci! Dan had ik het dus toch goed begrepen.
Ik heb het geprobeerd op mijn nieuwe velgen en hier zag ik toch wel aardig wat verbetering.