Ik heb net Poorboys SSR1 en SSR2.5 binnengekregen van Carclean.
Nu kon ik natuurlijk niet wachten om dit te gaan proberen.
Op het eerste zicht kreeg ik met een wit pad en SSR1 de krasjes goed weg.
voor:
Maar het als ik in het licht ging kijken zag ik dat het precies kleine krasjes creëert.
na:
de putjes die je ziet zijn steenslag.
Ook valt me op dat de pad snel de kleur van de lak krijgt.
als ik op hetzelfde pad (na uitwassen) meguiars scratch remover deed verdwenen deze krasjes als sneeuw voor de zon.
Terug SSR1 terug en je zag weer krasjes.
Ik dacht misschien het pad (of machine: krauss DB 5200)?
(Ik doe geen te grote stukken, maak het pad eerst heel licht vochtig met spray & wipe en gebruik eerder teveel dan te weinig product)
Dus een poging gedaan met een nieuw hand-pad (carcelan hi tech foam applicator dus geen cutting)
direct weer superveel fijne krasjes te zien.
Bij m'n bestelling bij Carclean had ik ook scratchX 2.0, dus deze geprobeerd met hand pad, OOK krassen en verkleurd pad!
Dus weer de oude scratch X erover en weg krasjes....
dit is de eerste keer dat ik aan de swirls begin, daarvoor hield ik het bij wax. (en plaatselijk met scratchX)
Kan iemand me zeggen hoe dit komt?
Het betreft een volvo V40, met gewone lak (dus geen metallic). (lak is gewassen en gekleid voor het polijsten.)
Ik ga nu eens proberen op onze andere volvo, een zwart metallic V40. Misschien is er iets aan die andere lak?
Moet je SSR1 misschien nog met iets nabehandelen ofzo?
(natuurlijk met een voeding en sealant, maar ik bedoel om gecreëerde krasjes weg te werken?)
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Het ziet er vanaf een afstand natuurlijk wel goed uit, maar ik wil wel deftig resultaat.
Bavo
Nu kon ik natuurlijk niet wachten om dit te gaan proberen.
Op het eerste zicht kreeg ik met een wit pad en SSR1 de krasjes goed weg.
voor:
Maar het als ik in het licht ging kijken zag ik dat het precies kleine krasjes creëert.
na:
de putjes die je ziet zijn steenslag.
Ook valt me op dat de pad snel de kleur van de lak krijgt.
als ik op hetzelfde pad (na uitwassen) meguiars scratch remover deed verdwenen deze krasjes als sneeuw voor de zon.
Terug SSR1 terug en je zag weer krasjes.
Ik dacht misschien het pad (of machine: krauss DB 5200)?
(Ik doe geen te grote stukken, maak het pad eerst heel licht vochtig met spray & wipe en gebruik eerder teveel dan te weinig product)
Dus een poging gedaan met een nieuw hand-pad (carcelan hi tech foam applicator dus geen cutting)
direct weer superveel fijne krasjes te zien.
Bij m'n bestelling bij Carclean had ik ook scratchX 2.0, dus deze geprobeerd met hand pad, OOK krassen en verkleurd pad!
Dus weer de oude scratch X erover en weg krasjes....
dit is de eerste keer dat ik aan de swirls begin, daarvoor hield ik het bij wax. (en plaatselijk met scratchX)
Kan iemand me zeggen hoe dit komt?
Het betreft een volvo V40, met gewone lak (dus geen metallic). (lak is gewassen en gekleid voor het polijsten.)
Ik ga nu eens proberen op onze andere volvo, een zwart metallic V40. Misschien is er iets aan die andere lak?
Moet je SSR1 misschien nog met iets nabehandelen ofzo?
(natuurlijk met een voeding en sealant, maar ik bedoel om gecreëerde krasjes weg te werken?)
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Het ziet er vanaf een afstand natuurlijk wel goed uit, maar ik wil wel deftig resultaat.
Bavo