• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

poorboys SSR1 creëert krassen? (of superzachte lak?)

davotje

Detailing trainee
19 dec 2008
9
47
Ik heb net Poorboys SSR1 en SSR2.5 binnengekregen van Carclean.

Nu kon ik natuurlijk niet wachten om dit te gaan proberen.
Op het eerste zicht kreeg ik met een wit pad en SSR1 de krasjes goed weg.
voor:
p6110038.webp

Maar het als ik in het licht ging kijken zag ik dat het precies kleine krasjes creëert.
na:
p6110039.webp

de putjes die je ziet zijn steenslag.

Ook valt me op dat de pad snel de kleur van de lak krijgt.

als ik op hetzelfde pad (na uitwassen) meguiars scratch remover deed verdwenen deze krasjes als sneeuw voor de zon.
Terug SSR1 terug en je zag weer krasjes.
Ik dacht misschien het pad (of machine: krauss DB 5200)?
(Ik doe geen te grote stukken, maak het pad eerst heel licht vochtig met spray & wipe en gebruik eerder teveel dan te weinig product)

Dus een poging gedaan met een nieuw hand-pad (carcelan hi tech foam applicator dus geen cutting)
direct weer superveel fijne krasjes te zien.
Bij m'n bestelling bij Carclean had ik ook scratchX 2.0, dus deze geprobeerd met hand pad, OOK krassen en verkleurd pad!:'(
Dus weer de oude scratch X erover en weg krasjes....

dit is de eerste keer dat ik aan de swirls begin, daarvoor hield ik het bij wax. (en plaatselijk met scratchX)

Kan iemand me zeggen hoe dit komt?
Het betreft een volvo V40, met gewone lak (dus geen metallic). (lak is gewassen en gekleid voor het polijsten.)
Ik ga nu eens proberen op onze andere volvo, een zwart metallic V40. Misschien is er iets aan die andere lak?

Moet je SSR1 misschien nog met iets nabehandelen ofzo?
(natuurlijk met een voeding en sealant, maar ik bedoel om gecreëerde krasjes weg te werken?)

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Het ziet er vanaf een afstand natuurlijk wel goed uit, maar ik wil wel deftig resultaat.
Bavo

Zoals tim zegt best nabewerken met een nog lichtere polish zoals de Poorboy's proffesional polish, Chemical Guy's Rocket Polish, Monello Finale of de Dodo Juice Lime Prime. Dit kan op een witte pad, alleen heb je kans dat je daarmee nog krasjes blijft zien, neem dan een licht green pad of een zwarte.

Hartelijk dank voor jullie snelle antwoord!

Even opgezocht in de webshop en hetvolgende gevonden:

Monello Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5 met een slijgraad van 40/100
SSR 1 is maar 30/100 dus minder slijpend?

Dan denk ik dat het het beste SSR1 overal en dan ook nabehandelen met PB professional polish wordt?
(aangezien de PB prof. pol. minder zal slijpen dan SSR?)
dit in combinatie met volgende pads? (ik zal best beide uitproberen hé?)
Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad
Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad

als er nog leden tips hebben, altijd welkom!
Bavo

Eindigen zonder cuttingpower. Bijvoorbeeld met de combi LC zwart/blauw met PB prof Polish.

Met Poorboys prof polish is het helemaal goedgekomen. (op het stuk dat ik gedaan heb toch).
Bedankt voor die tip!

Ik heb nog even een vraagje,
Ik eindig meestal met poorboys EXP sealant, vroeger bracht ik deze met de hand aan.
Nu machinaal op een gold finishing pad.
Het valt me op dat bij het inwerken er altijd stukken ontstaan waar geen product ophangt (of toch zo lijkt).
Dit is aan de zijkanten van de "banen" die je maakt,
wil dit zeggen dat ik wat meer sealant op het pad moet doen en vooral meer aan de buitenste rand?
Of is dat normaal?

Grtz
Bavo