• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's SSR2.5 vs Meguiar's M83 (Dual Action Cleaner & Polish)

ik heb de m83 en de poorboys 2.5 in huis,
geef mij de poorboys maar!!! :cool:
om alle reden hierboven beschreven
 
Ik heb op aanraden van Tim de SSR 5 en 1 cleaners van Poorboys gebruikt, ik heb geen enkele ervaring maar t werkte allemaal erg simpel
vandaag was mooi en warm maar geen probleem met te snel opdrogen oid
het afwissen (?) was wel erg eenvoudig
ik heb wel de auto opnieuw gewassen vootrdat ik de Poorboys blackhole en de EX P sealant gebruikt (en erbovenop nog de was natuurlijk)
erg mooi en makkelijk
maar ik heb geen rug en geen schouders meer over
een poetsmaschien is wellicht handiger de volgende x
maar dat lijkt me niet eenvoudig
Kan iemand me vertellen of leren hoe je met een poetsmachine moet werken ?
thanx bij voorbaat
ik heb nog een oud erg oud peugeootje, daar kan ik wel op oefeneen eventueel
 
Heb zelf de SSR serie ook op advies van Tim aangeschaft net zoals de Black Hole Glaze.
Polishen doe ik machinaal en mits je de juiste machine heb is dat heel eenvoudig.
Gewoon de machine rustig zijn werk laten doen zonder veel druk uit te oefenen. Je bent niet aan het vlakschuren maar aan het polishen dus klein beetje polish (stuiver) per keer op je pad en rustig opbrengen en uitpoetsen. Wordt eea droog/stoffig dan met de micro vezeldoek de wagen even opwrijven.

De Black Hole Glaze breng ik wel handmatig aan en poets deze ook handmatig uit, net zoals de M26 wax die ik gebruik.

Moet zeggen dat de SSR serie inderdaad veel makkelijker werkt en een beter resultaat geeft dan de M80/M83 van Mequiars.

Gisteren mijn eigen wagen ook eindelijk behandeld met de Glaze en resultaat was verbluffend.:party:

DSC04193.jpg