• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys World EXP Pure Seal gebruiken na Monello

Marc

Detailing addict
12 aug 2009
103
62
Ik heb een vraagje over de Poorboys World EXP Pure Sealant, ik wil een Monello - Raffini Polish Kit aanschaffen.

Als ik hiervan de produkten heb gebruikt, en daarna de PB black hole heb aangebracht heeft het dan zin om de PB EXP aan te brengen en deze af te maken met PB Natty's Paste Wax Blue of is deze stap met de PB EXP overbodig?

Alle hulp zeer welkom. :-d

Wacht na dat je de blackhole uit gewreven hebt nog even een half uurtje en wrijf hem dan nog eens uit.
Breng dan de EX-P aan (dit is het verzegelen van je lak )
En dan de natty's :-)^

EX-P is niet perce noodzakelijk, zorgt alleen voor langere bescherming.

Poorboy's producten kunnen altijd na elkaar gebruikt worden.
Een sealant kan je volgens mij altijd gebruiken na het polijsten (ongeacht welk polijstmiddel)

Om je op weg te helpen: het opdoen van een sealant maakt het totaalplaatje nog mooier ( oftewel, de nadien opgebrachte wax komt nog beter uit de verf )
Om nog meer op weg te helpen: alles wat je opbrengt valt en staat met de voorbereiding; slechte gecleand / gepolijst >> maakt dan niks meer uit wat er je op smeert, het gewenste resultaat behaal je dan niet meer en dan is een extra laag smeren zonde van je tijd / geld / energie

een sealant maakt je werk niet perse mooier of zorgt er niet perse voor dat een wax nog beter uit de verf komt (beeldspraak :-d )

Een sealant is een chemische wax, en heeft een andere uitstraling (harder/glasachtig/koel) dan b.v. carnaubawax (zachter/dieper/warmer). Een sealant hoeft niet perse een betere ondergrond te geven voor een wax ten opzichte van direct aanbrengen op een glaze. De beste hechting voor een sealant/wax blijft aanbrengen direct op de schone/kale lak.

Terug naar je vraag: de volgorde Blackhole/EX-P/wax is een prima volgorde, maar de EX-p hoeft niet maar kan wel :-d
Je resultaat zal verwaarloosbaar anders zijn, maar je hebt wel een betere bescherming.

tinus zei:
Een sealant is een chemische wax, en heeft een andere uitstraling (harder/glasachtig/koel) dan b.v. carnaubawax (zachter/dieper/warmer).

Geld niet voor alle sealants ;-)
Voor de rest ben ik het helemaal met je eens !