• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys World Polish with 100% Carnauba wax

Xizer

Detailing chief
22 mei 2008
1.596
85
Ik las dat dit product in het poetspakket bij de DAP500 geleverd gaat worden dus ik heb eens een kijkje op de website genomen en las het volgende;

Dit is een niet-schurende polish met 100% carnauba wax. Het reinigt en sealt een laklaag in een keer. Dit is een uitstekend 1-staps product voor lakken die in goede conditie zijn. Het werkt erg goed met (excentrische) poetsmachines.

• Gemakkelijk aan te brengen/ gemakkelijk te verwijderen
• Niet-schurend
• 100% Carnauba
• UV bescherming
• Werkt op alle laklagen
• Zowel te gebruiken in de zon als in de schaduw
• Verwijdert oxidatie, lichte vervaging, kleine krasjes, poetskringen, teer, insecten, oude productresten en meer
• Te gebruiken op: chroom, plastic en hard rubber
• Verwijdert vogelpoep en watervlekken (zure regen)
• Maakt zo goed als een einde aan waterkringen

N.a.v. de uitleg heb ik toch 2 vraagjes;

- Er staat dat het reinigt en sealed maar in de omschrijving staat 'wax'. Is dit nou een cleaner, sealant en wax in 1 of alleen een reiniger en sealer?

- De polish is niet schurend, hoe verwijderd dit product dan kleine krasjes??
 
Dibbuz zei:
Het is een alles in 1 produkt, dus cleaner polish en wax in 1. Een cleanerwax.

Die had ik niet zien aankomen, dat geeft dus 3 opties! :D

- cleaner, sealant en wax in 1
- cleaner polish en wax in 1 of
- alleen een reiniger en sealer


:weetniet
 
De pad bepaalt de schuurfactor, dus een zwarte pad is geen correctie, wit oranje e.d. wel.
Het is een cleaner en wax in 1 geen sealant volgens mij.
Begin nu te twijfelen over de polish, zou wel jammer zijn die kan je niet aanbrengen tenzij je daarna weer een laag wax aanbrengt.
 
is dit product te vergelijken met bv de SSR1, indien gebruikt met een schurende pad, met als voordeel dat er een waxlaag tegelijk aangebracht wordt ???
 
ALFIrE zei:
is dit product te vergelijken met bv de SSR1, indien gebruikt met een schurende pad, met als voordeel dat er een waxlaag tegelijk aangebracht wordt ???

De uitwerking wel, maar deze polish is een chemische polish, dus zonder schuurkorrel.