• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche 944 S2

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
14.869
193
34
Leersum (Utrecht)
Hey GlimKezen & GlansPoppen!

Vandaag een Porsche op bezoek gehad die je niet vaak voorbij ziet komen. Een 944 S2!

De eigenaar is pas de tweede eigenaar en er staan er in Nederland maar enkele 944's op naam. De eigenaar staats zelfs nog in de garantiepapieren vermeld. :D
De auto heeft vrijwel nooit binnen mogen slapen en word regelmatig gebruikt. Toch is de staat nog erg goed en het meest zichtbare aspect, de lak, ziet er nog goed uit voor de leeftijd.

(Alleen de neus is ooit een keer overgespoten na een beruchte hagelbui)


Ok dan... Ik heb altijd het (on)geluk dat ik met harde lakken te maken heb en nu een auto waar niet eens blanke lak op zit. :p Hij voelde flink droog en had behoorlijk wat verontreinigingen. Lekker verkrijt, zeg maar. :D

De reden dat de eigenaar mij dus ook benaderde was omdat er na goed wassen altijd weer een witte waas over de auto lag en dit hem stoorde. Logisch... :D ''Wat kunnen we hier aan doen?''


Na wat gebrabbel over de mogelijkheden qua producten en handelingen, wilde ik eerst een Paint Cleaner proberen. Dit leek mij al voldoende om sowieso een veel beter resultaat te krijgen en kon ik meteen de Pro Polish tevoorschijn halen. (... die al een jaar ofso niet gebruikt word en nog 99% vol zat)

Na de Paint Cleaner al een wereld van verschil. De warmte van de kleur was weer terug en de glans veel minder glasachtig. Uiteraard verwijder je hier geen krassen/swirls mee, maar... WAUW! Nog nooit heb ik in luttele minuten zo'n resultaat behaald. :p

Ook heb ik een polijstmiddel gebruikt op de DAP om te kijken wat ik dán kan behalen. Qua glans hetzelfde warme resultaat, maar de swirls waren voor 80-90% ook verdwenen. Dus, mijn voorkeur ging uit naar deze handeling en wil dit overal gaan doen.
De nadruk van de eigenaar was dat de auto niet in showroomstaat hoeft te worden gebracht, het blijft immers een auto op leeftijd en hoeft er niet opnieuw gespoten uit te zien. Daar kon ik mij wat bij voorstellen.

(Helaas kreeg ik de boel niet lekker op de plaat. Maar, de eigenaar kon mij uitleggen hoe ik mijn Samsung S7 van de Automatische Stand af kon halen en kon spelen met de instellingen)

Kontje en zijpaneel - stukje nog niet bewerkt -->

20170409_155316.jpg


20170409_155320.jpg



Zijpaneel - deur onbehaandeld -->
(Overbelicht, nog zie je het niet goed)

20170409_162757.jpg


20170409_170920.jpg




Leuk, die oude unilakken, maar de pads schoonkrijgen was minder amusant. :p

20170409_211550.jpg



2x Dreft en warm water -->

20170409_211813.jpg



2x Dreft - 2x APC+D -->

20170409_212320.jpg



In zal in de showoff meer detail proberen te laten zien zoals jullie dat van mij gewend zijn. (Zal het gelul beperken, haha! :p )



Greeeetz
 
benieuwd naar het veslag :)
Ik heb er zeker zin in! Dit is écht een detail waar je veeeel voldoening uit gaat halen.

Leuke klus om zo,n auto te mogen doen.
Die gaat weer mooi worden
Zeker! Ik vind het al helemaal geweldig dat deze detail niet zo'n hels karwei word omdat het wederom weer een harde lak is die ik veelal voor m'n kiezen krijg. Hier kan ik mij op mijn gemakkie op uitleven en al vrij snel resultaat boeken. Heerlijk!
 
Is dit een auto die je regelmatig gaat behandelen?
Nou, mijn idee bij het detailen is; ''Als ik het goed doe, zie ik je voorlopig niet meer terug!'' :p

Behandelen zal dus lang niet meer nodig zijn, onderhoud uiteraard wel, maar dat is aan de eigenaar zelf. Maar goed, zelfs als de eigenaar na totaal geen onderhoud en aftrappen weer een beurt voor zijn auto zou willen, duurt dat ook wel een flinke tijd. :D



Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: GiuliettaQV
Nou, mijn idee bij het detailen is; ''Als ik het goed doe, zie ik je voorlopig niet meer terug!'' :p

Behandelen zal dus lang niet meer nodig zijn, onderhoud uiteraard wel, maar dat is aan de eigenaar zelf. Maar goed, zelfs als de eigenaar na totaal geen onderhoud en aftrappen weer een beurt voor zijn auto zou willen, duurt dat ook wel een flinke tijd. :D



Greeetz
Ik had al zo'n vermoeden, vandaar mijn vraag: wat doet dit topic dan tussen de projecten? :p
 
Nou euh! Mijn bijdrages hier worden op Detailinggebied altijd zeer positief bevonden hoor!

En ja, ik was erg druk vandaag en was afgelopen nacht om 03.00 uur al wakker,... En nee, ik kán niet op die vieze bordeeldingen lopen! Heb zelf namelijk stevig schoeisel nodig met orthopedische voetbedden er in, dus gewoon zomerschoentjes met enkelsokjes en winterschoentjes met normale sokjes :innocent:

En vondt dit na drie keer lezen nog steeds een raar topic, kon er niet snel uit opmaken of dit een complete detail was, of dat die nog moest gebeuren.... Dan reageer ik gewoon even niet. En ik haak erg snel af bij filmpjes. Maar goed jullie vroegen weer om mijn reaktie natuurlijk, dus bij deze!
 
  • Leuk
Reactions: Blade
Mijn oom heeft zo eentje gehad, maar dan in het donkerblauw! Die zag er nog heel wat erger uit dan deze, spijtig genoeg!