Hallo poetscollega’s
Dit weekend een Porsche Cayman op bezoek gehad om eens goed te vertroetelen.
Bedoeling was om zowel binnen als buitenzijde een goede beurt te geven.
De auto was vuil(normaal met dit weer)maar bleek in redelijk goede conditie te zijn.
Interieur was heel netjes en moest gewoon de puntjes op de i krijgen.
Direct bij levering gestart met een goede wasbeurt met de twee emmertjes methode.
Monello Washmitt met Prof. Meg’s ShampooPlus(2 dopjes in warm water) en afdrogen met de Delirium orange towel gaf dadelijk zicht op de waxlaag die er bijna niet meer aanwezig was.
Velgen werden aangepakt in drie stappen(was ook echt nodig…)
1 : Velgen inspuiten met Meg's wheelbrighter (1 op 2 verdund)
2 : Iron-X inspuiten en na even intrekken en kleuren terug inborstelen en afspoelen
3 : Om zeker te zijn dat alle produktresten weg waren nog een maal insprayen met Meg’s APC(1 op5) en goed naspoelen.
De wagen binnen gereden en van start gegaan met de voorbereiding op de lak.
De lak heb ik gekleid met Mothers yellow clay in combinatie met Prof. Meg’s Last Touch als glijmiddel in verhouding 1 op 1.
De klei liet zien dat zeker de zijkanten redelijk wat vervuiling hadden maar al bij al viel dit wel mee.
Na het kleien de kunststofdelen en voorruit afgeplakt(dit bespaart je toch wat werk en tijd als je geen nadelige vlekken op de rubber moet nabehandelen..)
Nadere inspectie op de lak gaf aan dat er wel redelijk veel fijne swirls aanwezig waren en een klein krasje(te verwaarlozen maar toch…)op de flank zat.
Na het polijsten was de kras weg
De motorkap(of zeg ik nu kofferdeksel??) had wel wat steenslag en bij nader inzien is dit enkel met spotrepair te herstellen.
Een steenslagbeschadiging ziet er echt niet goed uit als je het iets uitvergroot....
Mijn polijstwijze moest ik een beetje aanpassen daar de Porsche niet echt een wagen is met veel rechte vlakken.
Mijn eerste beurt begon met Meg’s M105 op een Oranje pad en voor de plaatsen waar je niet bij kan met een grote pad werden bewerkt met een 3,5” gele pad.
Normaal werk ik de laatste tijd met de microfibre pads maar deze zijn zo groot in diameter dat je niet overal geraakt.
Een tweede hit met M205 op een witte pad gaf voldoende resultaat .
De volledige lak werd gereinigd met een microvezeldoek gedrenkt in wasbenzine.
Dit wordt in buitenlucht gedaan en zelf draag ik hier nitril handschoenen daar dit niet echt gezond is.
Na deze behandeling was het tijd voor de “verzegeling” van de lak.
Ik heb eerst een laag PB BlackHole aangebracht met een zwarte pad en doorgegaan tot dat deze volledig uitgebuft was.
Vervolgens deze getopt met de Collinite liquid Insulator(845) met een rode handpad.
Ik wou er zeker van zijn dat ik elk hoekje mee had om toch een goede bescherming te bieden.
De kunststofdelen(en die zijn bijna niet aanwezig)heb ik behandeld met Poorboy’s Trimrestorer.
De velgen zijn nabehandeld met Meg’s MetalPolisch en getopt met PB Wheelsealant.
Enkele details niet vergeten..
Het uilaatsierstuk in inox heb ik eerst gereinigd met een zeer fijne staalwol en nabehandeld met Meg’s MetalPolisch.
Uitlaat voor.
uitlaat na...
Het interieur heb ik goed gestozuigd en de matten zijn gereinigd met APC 1/1 met de alleszuiger.
Het leder is behandeld met Mothers cleaner en conditioner met behulp van een MF-handpad en nagewreven met een katoenen doek.
de stuurvelg heb ik eerst met een wonderspons gereinigd en dan nabehandeld met Poorboy’s Leatherstuff.
De kunststof is behandeld met Poorboy’s natural look en dit geeft een warme look.
Het glaswerk is behandeld met Prof. Meg’s glasscleaner (1/1) met MF-handpad en Dodo Juice Mint Merkin cloth.
Alles bij elkaar zijn er bijna 12 uur ingekropen maar het was het allemaal waard!
Dit zijn dan ook projectjes die je echt met plezier doet.
Bedankt voor het aandachtig lezen en nu showtime !!
Het interieur....
En dan de dingen waarvoor we het doen hé...
En onze O O O zo belangrijke reflectie's....
Dit was het dan weer.
Een prachtige wagen die deze behandeling wel verdiend heeft...
Dit weekend een Porsche Cayman op bezoek gehad om eens goed te vertroetelen.
Bedoeling was om zowel binnen als buitenzijde een goede beurt te geven.
De auto was vuil(normaal met dit weer)maar bleek in redelijk goede conditie te zijn.
Interieur was heel netjes en moest gewoon de puntjes op de i krijgen.
Direct bij levering gestart met een goede wasbeurt met de twee emmertjes methode.
Monello Washmitt met Prof. Meg’s ShampooPlus(2 dopjes in warm water) en afdrogen met de Delirium orange towel gaf dadelijk zicht op de waxlaag die er bijna niet meer aanwezig was.
Velgen werden aangepakt in drie stappen(was ook echt nodig…)
1 : Velgen inspuiten met Meg's wheelbrighter (1 op 2 verdund)
2 : Iron-X inspuiten en na even intrekken en kleuren terug inborstelen en afspoelen
3 : Om zeker te zijn dat alle produktresten weg waren nog een maal insprayen met Meg’s APC(1 op5) en goed naspoelen.
De wagen binnen gereden en van start gegaan met de voorbereiding op de lak.
De lak heb ik gekleid met Mothers yellow clay in combinatie met Prof. Meg’s Last Touch als glijmiddel in verhouding 1 op 1.
De klei liet zien dat zeker de zijkanten redelijk wat vervuiling hadden maar al bij al viel dit wel mee.
Na het kleien de kunststofdelen en voorruit afgeplakt(dit bespaart je toch wat werk en tijd als je geen nadelige vlekken op de rubber moet nabehandelen..)
Nadere inspectie op de lak gaf aan dat er wel redelijk veel fijne swirls aanwezig waren en een klein krasje(te verwaarlozen maar toch…)op de flank zat.
Na het polijsten was de kras weg
De motorkap(of zeg ik nu kofferdeksel??) had wel wat steenslag en bij nader inzien is dit enkel met spotrepair te herstellen.
Een steenslagbeschadiging ziet er echt niet goed uit als je het iets uitvergroot....
Mijn polijstwijze moest ik een beetje aanpassen daar de Porsche niet echt een wagen is met veel rechte vlakken.
Mijn eerste beurt begon met Meg’s M105 op een Oranje pad en voor de plaatsen waar je niet bij kan met een grote pad werden bewerkt met een 3,5” gele pad.
Normaal werk ik de laatste tijd met de microfibre pads maar deze zijn zo groot in diameter dat je niet overal geraakt.
Een tweede hit met M205 op een witte pad gaf voldoende resultaat .
De volledige lak werd gereinigd met een microvezeldoek gedrenkt in wasbenzine.
Dit wordt in buitenlucht gedaan en zelf draag ik hier nitril handschoenen daar dit niet echt gezond is.
Na deze behandeling was het tijd voor de “verzegeling” van de lak.
Ik heb eerst een laag PB BlackHole aangebracht met een zwarte pad en doorgegaan tot dat deze volledig uitgebuft was.
Vervolgens deze getopt met de Collinite liquid Insulator(845) met een rode handpad.
Ik wou er zeker van zijn dat ik elk hoekje mee had om toch een goede bescherming te bieden.
De kunststofdelen(en die zijn bijna niet aanwezig)heb ik behandeld met Poorboy’s Trimrestorer.
De velgen zijn nabehandeld met Meg’s MetalPolisch en getopt met PB Wheelsealant.
Enkele details niet vergeten..
Het uilaatsierstuk in inox heb ik eerst gereinigd met een zeer fijne staalwol en nabehandeld met Meg’s MetalPolisch.
Uitlaat voor.
uitlaat na...
Het interieur heb ik goed gestozuigd en de matten zijn gereinigd met APC 1/1 met de alleszuiger.
Het leder is behandeld met Mothers cleaner en conditioner met behulp van een MF-handpad en nagewreven met een katoenen doek.
de stuurvelg heb ik eerst met een wonderspons gereinigd en dan nabehandeld met Poorboy’s Leatherstuff.
De kunststof is behandeld met Poorboy’s natural look en dit geeft een warme look.
Het glaswerk is behandeld met Prof. Meg’s glasscleaner (1/1) met MF-handpad en Dodo Juice Mint Merkin cloth.
Alles bij elkaar zijn er bijna 12 uur ingekropen maar het was het allemaal waard!
Dit zijn dan ook projectjes die je echt met plezier doet.
Bedankt voor het aandachtig lezen en nu showtime !!
Het interieur....
En dan de dingen waarvoor we het doen hé...
En onze O O O zo belangrijke reflectie's....
Dit was het dan weer.
Een prachtige wagen die deze behandeling wel verdiend heeft...