• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Blijft mooi dit. .
Gister gewassen met bath+ , de wet coat deed nog goed zijn werk
20200725_113846.jpg
 
Ruikt deze nou ook als de commerciële variant (ultimate Quick wax)? Die geur was echt heerlijk namelijk.

De commerciële variant heb ik nooit gebruikt.

Het ruikt erg chill dat zeker. Het is erg fijn spul en overal op te spuiten. Lak, glas, rubbers etc. Lekkere natte glans. Ik ben er fan van.

De basis is colli 476s in maart aangebracht. D156 breng ik om de 3 weken aan na het wassen.
 
Kleine week na gewassen te zijn met een SIO2 infused shampoo van niet nadervernoemd en zeer waarschijnlijk onbekend merk in NL. Is afgetopt met een spray van Aquafobia Monello. Had de wagen eerder al gewassen met dezelfde shampoo. De beading tijdens het foamen was al gek. Eerder deze week ook mogen vaststellen dat het water echt de wagen en ruiten afglijdt tijdens regenbui. Ik ben wel tevreden van dit product/mer al lijkt de kans me klein dat ik dit zal kopen. Een lokaal Waals (Belgisch) detailbedrijf biedt de optie van een sample box aan voor € 39 per maand.

Het enige nadeel is, is dit nu de SIO2 shampoo of de Monello die deze beading geeft? Anyway, ben er tevreden mee.

Beading flank.jpg
Beading dak.jpg
 
@Quantoxx kan zijn, bedankt voor je eerlijke mening.
Heb het product nu al jaren staan en moet gewoon op, dus gebruik het vaker. Ik heb voor mezelf gemerkt dat zo een product, qua applicatie toch niet mijn ding is. Ervaring rijker in elk geval.

@Nick1407 kan goed zijn, wie weet het. In elk geval ik ben er tevreden mee.
 
@Jamme1981 - Is die shampoo vergelijkbaar met Bathe+?

Je bedoeld dat je de wetcoat-manier van aanbrengen niet helemaal jouw ding vind? Ikzelf ben er ook niet wild van. Althans, bij wetcoats gebruik ik al snel teveel o.i.d. en blijf dan met een vette bende achter. :p (vet-holo's, zeg maar)
 
Quantoxx, ja, je hebt dan alle stappen gedaan. Dan denk je jippie, kan drogen. Ah neen, snel dat product erop spuiten en dan activeren paneel per paneel om dan uiteindelijk de wagen te gaan drogen... Ik heb helaas vanaf het middaguur tot 21u ofzo vlakke zon op de oprit, dus dan moet ik snel te werk gaan. Dat speelt misschien ook een rol. Natuurlijk, SIO2 detailspray/quick detailer, spraywax, spray sealant dat is de wagen aanraken met microvezel doeken en kans op krasjes bestaat, maar vind ik toch prettiger werken voor mezelf.

Nick1407, ja dat zou kunnen. Gebruikte hem niet genoeg en daardoor hebi k nu nog steeds over.

Ach ja, wie niets doet, misdoet niets... En al doende leert men.
 
  • Leuk
Reactions: internetboarder
Persoonlijk vind ik, zelfs in de zon, de Waxaddict Rinse Spray fantastisch.
opsprayen, licht overheen nebelen met de tuinslang op douche stand zodat het product overal komt en na 1-2 minuten met de open straal af laten lopen.
90% droog, geen HD nodig, geen vlekken of vettigheid.
Als ik de HD heb staan dan pak ik Bathe+ maar zonder deze Rinse Spray, zelfde effect met minder moeite.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407