• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

In het weekend de auto na een wasbeurt weer even opgepept met Natty's blue

DSC01267.webp

DSC01271.webp

KIK nice pics, ik zie al dat foto's hiervan maken ook al een kunst is:-)^

Ook eens geprobeerd te doen maar als ik dichterbij kom met de camera dan wil hij niet meer scherp stellen:o

De meeste camera's hebben een macro functie speciaal voor close-up foto's. Op de meeste camera's is dit aangegeven d.m.v een bloemetje.

Ehm ok ik heb er super macro op zitten waarbij je bijna op 1 cm kunt fotograferen, dit gaat ikkie de volgende keer proberen, thanks voor de tips:-)^

nouja ik heb gewoon met een 300 mm objectief gedaan!
anderhalve meter afstand helemaal inzoomen :) en daar naar het schepste deel van de foto croppen :)

Prachtige foto's KIK, vooral die beading op het raam (RainX?) is echt geweldig

ps: ik heb ook een sigma 70-300 lens met macro functie :love eergisteren nog gebruikt om een pas uitgevlogen koolmeesje op de sensor te zetten.
ps2: met de macro functie op camera's kun je meestal niet dichterbij fotograferen, de camera maakt het alleen makkelijker om macro foto's te maken.

klopt helemaal is RainX werkt altijd supper haha :P

idd ik gebruik nooit een macro stand ik gebrijk meestal stand A, of stand M meer niet :D

GWBoes zei:
ps2: met de macro functie op camera's kun je meestal niet dichterbij fotograferen, de camera maakt het alleen makkelijker om macro foto's te maken.

Hangt van de camera af.
Sommige camera's doen inderdaad niks anders dan 'automatisch' een compromis proberen te sluiten tussen een zo klein mogelijk diafragma en een hanteerbare sluitertijd, om de hele kleine scherptediepte te compenseren.
De meeste compactcamera's daarentegen verschuiven de limieten van de brandpuntsafstanden waarop scherpgesteld kan worden. Zo kan een Canon S5IS scherpstellen van 10cm tot oneindig (standaard) of van 0cm tot 10cm ("super macro" ). Deze limieten zijn ingesteld om de scherpstel snelheid zo praktisch mogelijk te houden: Als de lens een onderwerp niet meteen goed scherpstelt, dan gaat de lens "zoeken": van het kortste naar het langste brandpuntsafstand. Dit 'zoeken' duurt erg lang als een lens van 0cm tot oneindig moet draaien, vandaar dus de instelling om dit op te delen in meestal 2 delen (standaard bereik en macro bereik).
NB. Voor een DSLR hebben veel telelenzen en macro lenzen ook focus limiters om exact dezelfde reden.

Maar goed, mijn advies voor de doorsnee gebruiker: Als de camera het heeft, gebruik dan gewoon de macro (bloemetje) stand als je "macro" foto's wilt maken.

On topic: foto's!
2 dagen geleden gewassen met BTBM en op het eind als detailerspray: Raceglaze's clearmist detailer. Vandaag dus genieten van de regen.

Wax = Raceglaze 55, 2 maanden geleden aangebracht op 23 April

P1120667.webp

P1120668.webp

P1120669.webp

P1120670.webp

Foto's van de Renault dat anderhalve week geleden is behandeld, gister pas de kans gehad om foto's te maken van de beading.

Als wax was gebruikt Dodos Rainforest Rub 1 laagje.
Banden en de ramen hebben geen beschermlaagje gehad omdat de middelen nog niet binnen waren:no

Hierbij mijn bijdrage
vw touran van mijn oom
gehandeld met nxt 2.0 van Meg's

01062010013.th.webp

Sorry voor de matige kwaliteit van de foto (Nokia N86)