• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Fusso Coat (÷1,5 maand, net gewassen)

20200307_170501.jpg
20200307_170602.jpg
 
Inderdaad @Jansen de coating heeft toch wel wat afgezien tijdens de winterperiode.
Op achterportieren is de beading /sheeting veel beter, maar op de motorkap is het toch een ander verhaal.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
@Scholske
Ik vind die beading ook tegenvallen voor 3 maanden oude cancoat. Op mijn auto heeft de cancoat die ik eind april '19 heb aangebracht, namelijk nog een zeer goede beading en sheeting (https://forum.carclean.com/threads/hebben-we-nog-wat-gedaan-vandaag-deel-21.22288/post-409328).

Op mijn TT gaf de cancoat na meer dan 1 jaar, ook nog een zeer goede beading en sheeting.

Ik denk eigenlijk dat de coating niet verdwenen is, maar dat er nog vuil op de coating zit, waardoor de beading erg tegenvalt.
Welke shampoo gebruik jij?

Je zou ook eens kunnen proberen om een iron en tar remover te gebruiken, als het goed is moet een coating daar namelijk tegen kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat een shampoo met wax/voedende bestandsdelen. Je zou ook eens kunnen proberen om een pure shampoo te gebruiken, zoals dodo juice btbm, waxaddict pure shampoo of gyeon bathe (zonder plus).

Daarbij is het belangrijk om meerdere keren met de washmitt over de auto te gaan, totdat je ziet dat de auto de shampoo gaat sheeten.
 
  • Leuk
Reactions: Brad en Nick1407
Blijft toch apart... Zéér goede water-en-vuilafstotende eigenschappen van een coating, maar meerdere keren moeten wassen om 'm echt schoon te krijgen. (Als dat uiteindelijk werkt)

:p
 
Die video is niet heel erg duidelijk; maar dat ziet er volgens mij al duidelijk beter uit.

Ik denk dat die coating wel verder hersteld na een paar keer wassen met die shampoo, eventueel met hulp van een iron en/of tar remover.