• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Prep naar elke stap?

Bhamer

Detailing trainee
3 apr 2020
17
35
Hoi allemaal,

A.s. weekend is mij gevraagd om een oude bmw 1502 (herspoten enkele jaren terug) grondig schoon te maken en de glans wat meer terug te brengen.

Volgende stappen,
- Wassen volgens de bekende weg
- Kleien
- HAND polisch Raffini Mezzo Polish
Icm Easy Detailing Duo Cutting and Finishing of de oranje light cut
- black hole
- colonite 845

Mijn vraag is, moet ik tussen elke stap afnemen met prep? Of verwijder ik dan juist olien / fillers.

Ik ben mij er van bewust dat ik met de hand polish weinig resultaat haal maar dit ligt nu binnen mijn mogelijkheden en ik ga er maar het beste van maken.

Groetjes Ben
 
Laatst bewerkt:
Je hoeft niet te ontvetten na elke stap. ;)

Wat ga je precies doen na het wassen en reinigen? Handmatig polijsten of handmatig met een paint cleaner? Welke producten?
 
Laatst bewerkt:
Aaah OK. :p

- Je kan ontvetten tijdens het polijsten om je werk te controleren.
- Zodra je de glaze (Black Hole) aan hebt gebracht, ontvet je NIET meer.
- Na het waxen uiteraard ook niet meer.
 
Kijk, dan gaan we dat doen.
Ook raadzaam om na het kleien / voor het polijsten te ontvetten?

Verwacht je trouwens dat de hand polisch , behalve spierpijn iets gaat doen? Natuurlijk sterk afhankelijk van hoe hard de lak is maar hoop er toch iets mee te winnen.
 
Wat zou je willen ontvetten ná het kleien dan? ;) Middels de ontvetter ga je de oliën van het polijstmiddel verwijderen nadat je een paneel gepolijst hebt en je werk controleren.

Ik vermoedde dat deze BMW een unilak zonder clearcoat zou hebben, maar toen ik wat Gooooooglede leek het erop dat het een metallic lak zou moeten betreffen. (Géén blanke lak versus wél blanke lak)

Of de lak hard is en je met de hand + medium combi van pad en polijstmiddel iets gaat bereiken...? Dat zal je simpelweg moeten testen. Mocht dit minimaal zijn, kan je ook overwegen om niet te polijsten, maar te checken wat de glaze voor je doet. (En uiteraard dan aftoppen met de wax)
 
  • Leuk
Reactions: Bhamer
Hmm daar heb je een punt, ik zie in al die filmpjes altijd flessen prep / ipa voorbij komen en maar flink sprayen.

Wat voor lak erop gekomen is, dat weet ik helaas niet.. ik denk blue metallic of Riviera Blue.

Ik zal paar leuke foto's maken