• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Primera opgefrist

Rolf

Detailing addict
18 apr 2009
633
65
60
Zo, weer eens bezoek uit NL en natuurlijk ziet het geheel er niet meer uit........... :-&
Swirls, ingevreten vogeldroppings, velgen..........., etc.
Kon het na 2 dagen niet meer aanzien en het bezoek maar eens op een poetstherapietje getracteerd.
Velgen volgesproeid met Biltema Wheel Cleaner, uit een lokale winkel, niet duur maar wel effectief.
Veel bagger kwam er vanaf, maar ook lakbladders aan de achterkant.
Na het afspoelen en nog een keer wassen met shampoo maar zo gelaten, niet meer te redden.

Auto toen eerst maar eens een foambeurtje gegeven met Valet super snow foam.
Afgespoten en (laten) wassen met PB's slick& suds.

Na het wassen een rondje gekleid, Sonux en Meg. met S&W 1:1, was geen overbodige luxe......

Na het kleien nog even afgespoten en afgedroogd.
Toen kwamen de swirls en defecten pas goed naar boven.
Op de foto's is het niet echt goed zichtbaar, maar neem maar van mij aan dat het niet al te fraai was.
14 jaar en achterstallig lakonderhoud heeft zijn tol geeist.

Eerst maar eens de lakdikte gemeten.
Tussen de 100 en 125 over de hele auto, dus nog de orginele lak.
Was nog nooit aan gepolijst.

Proefstuk gemaakt op de achterklep, Mezzo op oranje op de Pro900 was de truuk.
Op de wat rijkere krasplekken eerst de Inizio op oranje eroverheen.
Hierna nog een rondje met wit/ Mezzo.

Het bezoek aan het werk gezet met de DAP.
Lichtgroene pad en heb de M80 maar weer eens van stal gehaald, aangezien ik geen 2 dagen de tijd had.
Dus m'n schoonvader met z'n zwager aan het werk met de DAP terwijl ik de Pro900 ronde af maak.

Na de M80 ronde was er toch weer een mooi resultaat tevoorschijn gekomen!
Was inmiddels 21:00 uur, dus tijd voor wat bescherming.
Heb voor de Meg.21 2.0 sealant gekozen.
Uitstekend produkt, mooi resultaat en een prima standtijd.

Hierna nog even de trims met PB's trimrestorer en de ramen met NTX glasscleaner.
Zo, buitenkant klaar.
Toen nog een rondje APC 1:10 door het interieur en met PB's erachteraan.

Was inmiddels 23:00h en vonden het wel welletjes.
Affijn, de pic's:

Bezoek was dik tevreden, of ze weer een nieuwe auto hadden............... :party
De volgende ochtend werden er fanatiek foto's genomen door de eigenaar zelf, hahaha.

Is wel leuk, vooral toen de klei tevoorschijn kwam.
Afijn, jullie kennen de reacties daarop zo langzamerhand wel, hahaha.

Zelf had ik er nog wel wat meer tijd aan willen besteden, maar die had ik gewoon niet.
Moet je soms wat shortcuts nemen die toch een goed resultaat hebben.

@Tamer: Dank je, hier is nog heel veel ruimte. ;-)

@GMToyota: Licht groen, had ik toch geschreven ;-)

Rolf: dat ziet er weer prachtig uit :-)^ Glans zit er weer goed op! Was het vrij harde lak? Heb mischien in de toekomst ook dit type Primera, maar dan een koper/oranjekleurige. Van een collega, een swirlhalla.

Je woont daar inderdaad erg mooi, lekker op de ruimte. Maar wij wonen ook (nog) op de ruimte, en het is hier ook (nog) rustig ;-)

Hardheid van de lak viel wel mee, niet knetterhard ala Audi, maar zeker ook niet zacht.
Moet toch altijd een testspotje doen en een rondje lakdikte meten om te zien of er overgepoten delen zijn.

Mooi gedaan Rolf , straks komt iedereen bij jou op bezoek om hun auto te laten detailen . :-b :-)^