Zo, weer eens bezoek uit NL en natuurlijk ziet het geheel er niet meer uit........... :-&
Swirls, ingevreten vogeldroppings, velgen..........., etc.
Kon het na 2 dagen niet meer aanzien en het bezoek maar eens op een poetstherapietje getracteerd.
Velgen volgesproeid met Biltema Wheel Cleaner, uit een lokale winkel, niet duur maar wel effectief.
Veel bagger kwam er vanaf, maar ook lakbladders aan de achterkant.
Na het afspoelen en nog een keer wassen met shampoo maar zo gelaten, niet meer te redden.
Auto toen eerst maar eens een foambeurtje gegeven met Valet super snow foam.
Afgespoten en (laten) wassen met PB's slick& suds.
Na het wassen een rondje gekleid, Sonux en Meg. met S&W 1:1, was geen overbodige luxe......
Na het kleien nog even afgespoten en afgedroogd.
Toen kwamen de swirls en defecten pas goed naar boven.
Op de foto's is het niet echt goed zichtbaar, maar neem maar van mij aan dat het niet al te fraai was.
14 jaar en achterstallig lakonderhoud heeft zijn tol geeist.
Eerst maar eens de lakdikte gemeten.
Tussen de 100 en 125 over de hele auto, dus nog de orginele lak.
Was nog nooit aan gepolijst.
Proefstuk gemaakt op de achterklep, Mezzo op oranje op de Pro900 was de truuk.
Op de wat rijkere krasplekken eerst de Inizio op oranje eroverheen.
Hierna nog een rondje met wit/ Mezzo.
Het bezoek aan het werk gezet met de DAP.
Lichtgroene pad en heb de M80 maar weer eens van stal gehaald, aangezien ik geen 2 dagen de tijd had.
Dus m'n schoonvader met z'n zwager aan het werk met de DAP terwijl ik de Pro900 ronde af maak.
Na de M80 ronde was er toch weer een mooi resultaat tevoorschijn gekomen!
Was inmiddels 21:00 uur, dus tijd voor wat bescherming.
Heb voor de Meg.21 2.0 sealant gekozen.
Uitstekend produkt, mooi resultaat en een prima standtijd.
Hierna nog even de trims met PB's trimrestorer en de ramen met NTX glasscleaner.
Zo, buitenkant klaar.
Toen nog een rondje APC 1:10 door het interieur en met PB's erachteraan.
Was inmiddels 23:00h en vonden het wel welletjes.
Affijn, de pic's:
Swirls, ingevreten vogeldroppings, velgen..........., etc.
Kon het na 2 dagen niet meer aanzien en het bezoek maar eens op een poetstherapietje getracteerd.
Velgen volgesproeid met Biltema Wheel Cleaner, uit een lokale winkel, niet duur maar wel effectief.
Veel bagger kwam er vanaf, maar ook lakbladders aan de achterkant.
Na het afspoelen en nog een keer wassen met shampoo maar zo gelaten, niet meer te redden.
Auto toen eerst maar eens een foambeurtje gegeven met Valet super snow foam.
Afgespoten en (laten) wassen met PB's slick& suds.
Na het wassen een rondje gekleid, Sonux en Meg. met S&W 1:1, was geen overbodige luxe......
Na het kleien nog even afgespoten en afgedroogd.
Toen kwamen de swirls en defecten pas goed naar boven.
Op de foto's is het niet echt goed zichtbaar, maar neem maar van mij aan dat het niet al te fraai was.
14 jaar en achterstallig lakonderhoud heeft zijn tol geeist.
Eerst maar eens de lakdikte gemeten.
Tussen de 100 en 125 over de hele auto, dus nog de orginele lak.
Was nog nooit aan gepolijst.
Proefstuk gemaakt op de achterklep, Mezzo op oranje op de Pro900 was de truuk.
Op de wat rijkere krasplekken eerst de Inizio op oranje eroverheen.
Hierna nog een rondje met wit/ Mezzo.
Het bezoek aan het werk gezet met de DAP.
Lichtgroene pad en heb de M80 maar weer eens van stal gehaald, aangezien ik geen 2 dagen de tijd had.
Dus m'n schoonvader met z'n zwager aan het werk met de DAP terwijl ik de Pro900 ronde af maak.
Na de M80 ronde was er toch weer een mooi resultaat tevoorschijn gekomen!
Was inmiddels 21:00 uur, dus tijd voor wat bescherming.
Heb voor de Meg.21 2.0 sealant gekozen.
Uitstekend produkt, mooi resultaat en een prima standtijd.
Hierna nog even de trims met PB's trimrestorer en de ramen met NTX glasscleaner.
Zo, buitenkant klaar.
Toen nog een rondje APC 1:10 door het interieur en met PB's erachteraan.
Was inmiddels 23:00h en vonden het wel welletjes.
Affijn, de pic's: