• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail BMW E92 335i Feuer Orange

Jos Kuiper

Detailing chief
10 jun 2013
203
85
40
Staphorst
Afgelopen paar dagen veel bekijks gehad met eeb Feuer Orange monster.
Moet bekennen dat ik er echt naar uitzag om deze spectaculaire kleur te mogen detailen.
Niet tegen op zwart/wit/blauw/whatever natuurlijk, maar dit is gewoon een lekker wat anders!

Voor / tijdens en na de koffie de auto wat besproken en de eigenaar gaf toe dat hij wat nalatig is geweest in het cosmetisch onderhoud het afgelopen jaar.
"Een kleur als deze is toch altijd wel tof ook al is die hardstikke smerig" is zijn motto :)

Naast een gave kleur is dit ook nog 's een erg dik uitgevoerde E92.
Niet alleen de kleur is Individual, maar ook het audiosysteem is dusdanig uitgevoerd, klinkt fantastisch.
Verder een serie motorische aanpassingen die het geheel inmiddels een ruime 450PK moeten geven, een echt oranje monster dus.

De afspraak voor de detail hebben we onlangs nog een keer verzet ivm levering van de nieuwe wielen, wel zo mooi dat die er ook onder zitten
na de detail. Helaas verkeerd geleverd en dus nog op de 'oude' wielen gedetailed.

- Demontage kentekenplaten
- Stofzuigen! En dat was nodig!
- Leder schoongemaakt met
- Grondig afspuiten met HD reiniger
- Naden en kieren ingespoten met Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser 1:10] en ingeborsteld met een [url=https://www.Carclean.com/product/Valet_Pro/Valet_Pro_velgen_kwast_25mm_BRU19_102988]Valet Pro - Valet Pro velgen kwast - 25mm
- Gewassen met Chemical Guys Citrus Wash + Gloss in een hoge dosering
- Velgen ingespoten met onverdunde Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner
- Auto en velgen afgespoten met HD reiniger
- Lak ingespoten met Valet Pro - Citrus Tar and Glue Remover
- Auto en velgen afgespoten met HD reiniger
- Lak en wielen ingespoten met Monello – Non ferro
- Auto en velgen afgespoten met HD reiniger

Tijdens bovenstaand proces bleek pas hoe smerig de auto was. Na wassen en teer verwijderen waren met name de skirts nog erg smerig.
Hier een foto van wat Non Ferro deed na een flinke wasbeurt:
1k0.jpg


Hier in 3 stappen, bovenste foto is NA het wassen, de laatste is in de wax:
1k0.jpg


Ook bleek er (weer eens) een dikke klodder kit achter de achterste nummerplaat te zitten.
Ik haal het er eigenlijk altijd af als het enigszinds wil, wel een gekl**i maar het gewoon schoon!
1k0.jpg


Na de Non Ferro de auto gekleid en nog minimaal 100 zwart stipjes verwijderd die er zowel met Non Ferro als Tar en Glue Remover niet afgingen.
Hierna nogmaals gewassen, wederom ingespoten met Non Ferro en wederom afgespoten.
Schoner / kaler gaat de lak niet worden!

Nadien glas en spiegel binnnen/buiten schoongemaakt met Mothers Wax - ReVision Glass & Surface Cleaner

Ondertussen ook de motorruimte als volgt behandeld:
- Overdadig ingespoten met Autoglym Engine & Machine Cleaner.
- Afgespoeld met de tuinslang en ondertussen met kwast ingewerkt.
- Daarna alles ingespoten met Autoglym Vinyl & Rubber Care.
- Na een aantal uurtjes afgenomen met MF doek.
1k0.jpg


Vervolgens de auto binnen gereden en zoals ik in de zon al had gezien bleek het onder de bouwlamp nogmaals, vrij veel swirls.
Een mooie taak voor mij om daar wat aan te doen!

Eerst het leer en overige interieur schoongeboend met Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser 1:10.
Het dashboard e.d. behandeld met Poorboys World - Natural Look Dressing
Vervolgens het leder behandeld met Gliptone - Liquid leather conditioner
Leder is er iets donkerder van geworden en is weer gevoed.

Dan de lak:
De hardheid van de lak viel me iets mee. Viel iets makkelijker te corrigeren dan ik gemiddeld van BMW gewend ben.
De volgende stappen genomen:

- Afgeplakt met Colad Aqua Dynamic Maskeertape 19mm breed
- Alle delen 1 x compounden met de Flex PE 14-2 150, de Scholl Concepts Sandwich Spider Foam Polishing Pad en Scholl Concepts - S3 Gold High Performance Compound
- Nawerken met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello Raffini 5,5” Foam Light Cutting Pad en Monello Raffini Mezzo Polish
- Afwerken met de Polishing Power - DAP900 V2, de Monello Raffini 5,5” Foam Polishing Pad en Monello Finale polish

Eigenlijk alle delen van de auto zo behandeld, zowel de stalen als kunststof delen.
Bijna bij elke BMW moest ik de eerste stap 2 keer herhalen voor het gewenste resultaat maar hier was ik over het algemeen na 1 keer tevreden.
Soms wel even een extra hit, maar niet weer compleet opnieuw dambord opgezet.

Even een 2-tal voor / na foto's:
1k0.jpg

1k0.jpg



Na het ontvetten met CarPro Eraser werd het tijd om de wax aan te brengen.
Vorige klus gebruik gemaakt van de Soft99 - Fusso Coat Dark Wax 12 Months en dat was me zo goed bevallen dat ik die ook voor deze pak.
Wederom geen spijt van, net dat extra beetje glans aan het oranje toegevoegd.

Na het waxen de banden nog in de Auto Finesse - Gloss tyre dressing gezet en de eindfoto's gemaakt.
Schitterende klus al met al om te doen. De kleur deed het hem natuurlijk, echt eens wat anders en veel eer van je werk bij een kleur als dit.

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg
[/url]
 
  • Leuk
Reactions: wilco en Ries
Mooie detail, hele mooie kleur, staat er weer goed bij!
Heb je ook interieur foto's?
 
Ik dacht dat alleen de M3 zo'n kleur had.
Prachtige werk en kleur ook!

Het is inderdaad de kleur van de E92 M3 GTS en buiten dat alleen op aanvraag te bestellen.
Auto is waarschijnlijk zijn eerste 7000 Duitse kilometers een demo of directie auto geweest.
Volgens de eigenaar zijn er Europees slechts 120 exemplaren af fabriek in deze kleur incl de GTS-en..

Echt wat speciaals dus...
 
  • Leuk
Reactions: 1.8Turbo
Heel mooi gedaan, volgens mij ben je een perfectionist:cool: @Jos Kuiper, vind jij het nou echt meerwaarde hebben, die middelste polijststap? Velen gaan van S3 naar bijvoorbeeld Finale, en de extra stap kost toch weer een aantal uurtjes extra. Gewoon nieuwsgierig, of jij het verschil echt kunt zien.
 
Heb zelf eens de test gedaan en je ziet wel degelijk verschil hoor als je de tussenstap niet doet.
Maar langst de andere kant, een klant zal nooit merken dat de tussenstap niet gebeurd is.

Ik opteer in ieder geval om de extra stap te doen, je bent langer bezig maar het resultaat is toch net dat ietsje meer !