• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Prius...

Minieken

Detailing rookie
10 aug 2010
333
0
Hey allemaal,

Dit weekend een zwarte Toyota Prius mogen doen, van m'n broer.

Plan...

Zondag : wassen en kleien.

Maandag : Dappen , vullen en waxen.

Voor het wassen :

DSC_3243-1.webp

DSC_3244-1.webp

DSC_3245.webp

DSC_3246.webp

DSC_3247.webp

Na het wassen en kleien de auto terug boven gezet, en kijk ... een paar krasjes . }:)w

DSC_3251.webp

DSC_3252.webp

DSC_3253.webp

Swirls ...

DSC_3254.webp

Nog krasjes ... ?

DSC_3257.webp

DSC_3258.webp

Ok, dan maar aan de slag met DAP, SSR 1 tot 3, blackhole en Colli 845 als kers op de taart ...

Nu nog een paar after pic's, ik heb helaas niet alles kunnen verwijderen, maar ja, gezien de beschikbare tijd ben ik toch tevreden van het resultaat.

Merk nog op dat ik de banden niet mocht doen, is nog zomersetje.

DSC_3260.webp

DSC_3262.webp

DSC_3262.webp

Steenslag ... :-(

DSC_3264.webp

En tenslotte ...
DSC_3269.webp

DSC_3266.webp

DSC_3270.webp

DSC_3271.webp

DSC_3272.webp

DSC_3274.webp

Met flits zie je wel nog duidelijk krasresten, maar met normaal daglicht ziet hij er zeer goed uit.

DSC_3275.webp

DSC_3277.webp

Bedankt voor het lezen, tot later ... mini.

Het is toch wat met die broers en de wagen proper houden :-/
Of zouden die batterijen al dat vuil aantrekken.

In ieder geval weer netjes geworden, het was wel echt nodig.

Hans

Knap Minieken, die achterbumper heb je serieus beter gekregen. Misschien moet je je broers eens naar een detaildag sturen :-"

Sow die zag eruit8o , Nu staat die er weer netjes bij:-)^

BTW. horen op die velgen niet ook nog dopjes voor over de bouten? Of heb je die er niet terug opgezet voor de foto?:-p

Marijn zei:
Sow die zag eruit8o , Nu staat die er weer netjes bij:-)^

BTW. horen op die velgen niet ook nog dopjes voor over de bouten? Of heb je die er niet terug opgezet voor de foto?:-p

Er horen zelfs wieldoppen op ! hahaha.......goed gedapd ! :cool

proper Minieken,
die heeft toch wel al echt veel krassen voor zo een jonge auto :'(
Gelukkig kan een gedreven eigenaar van een DAP wonderen doen!!
Ge hebt de smaak al goed te pakken :jippie
Doe zo verder

Minieken, die is er weer wat jonger op geworden:cool
En die wieltjes zijn niet lelijk op deze manier

Bedankt voor jullie reacties !

Ik ben inderdaad die binnenkanten van de handvaten vergeten ...:(

Wat die wielen betreft, daar stonden origineel wieldoppen op, maar m'n broertje zag zijn Prius liever zonder doppen.

Wat die kapjes betreft, daar weet ik niks van. Is wel eens een klus voor een volgende keer, de velgen en wielkasten. Ik had immers niet voldoende tijd om alles aan te pakken.

Groetjes Mini.

Bedankt allemaal voor de positieve reacties !

Ik moet nog veel leren, maar deze projecten geven me wel beetje moed .

RedCat zei:
Het is toch wat met die broers en de wagen proper houden :-/
hier voor de deur staat ook een typische broer auto.... een veld traktor is er niets tegen :roll

mooi resultaat heb je daar behaald met die prius,
maar mag ik ff grof zijn? heeft hij altijd zo dof geweest? ik vind de glans nu niet echt BLING BLING zoals bij de andere foto's van zwarte wagens die ik hier voorbij zie komen(camera instelling??????????)
of heeft de toyota prius ook een bepaalde laklaag die gewoon minder bling bling geeft? (eentje met minder luchtweerstand/ lichter gewicht I DUNNO :weetniet )

Nice! :-)^

Foto's zijn soms moeilijk.
Ikzelf bv heb maar een flutcamera'tje en weinig verstand van fotografie. En dat merk ik aan mijn foto's.
Het weer speelt ook belangrijke een rol denk ik, foto's op een zonnige dag of bewolkte dag: wereld van verschil!

Helaas was de zon al aan't verdwijnen op de moment dat we eindelijk de afterpic's konden schieten, maar ik kan je zeggen dat de eigenaar zeer tevreden was. Oook onder de indruk van de vermindering van krassen aan de koffer, ik had hen op voorhand echt wel verteld dat ik krasjes kan "minderen" maar niet alles kan weghalen.
Ja, ik ben ook maar een amateur fotoograafke hé, als je echt goede pic's wil, zeker in m'n garage, zou ik best een statief gebruiken en zodoende de sluiterstijd een beetje verlengen, ma ja, waar stop je dan ?