Gisteren en vandaag m'n eigen auto gedaan een Golf IV uit 2003 met Oceanic Green Perl effekt lak. Het was er niet echt al te best weer voor dus de auto in de regen staan wassen gelukkig kon ik de rest van de werkzaamheden lekker droog in m'n garage doen. Auto had redelijk wat swirls maar ook hier en daar wat krassen van andere auto's, swirls heb ik vrijwel helemaal eruit gekregen en de meeste van de andere krassen ook. Heb helaas geen 50/50 shot bij de foto's zitten en het was niet zo mooi weer dus de after foto's doen niet echt recht aan het eindresultaat.
Als de auto voor de behandeling vol in de zon stond kon je echt heel veel hologrammen zien. Ik vermoed dat de vorige eigenaar de auto een keer met een rotatory heeft behandeld want je kon op het dak de banen nog zien. Een half jaar geleden had ik de auto al een keer gekleid en met de hand in de auto glym SRP gezet wat de hologrammen al veel minder maakte maar toch in de volle zon zag je ze nog. Ik verwacht dat ze nu weg zijn maar dan moet ik even wachten op een zonnige dag want zelf met een bouwlamp krijg je ze niet te zien daar heb je toch echt de zon voor nodig.
Stappen:
Gewassen
Gekleid
Inizio Forza op geel of met paarse wol
Mezza op oranje
Finale op wit
PB Blackhole op zwart
PB EX-P Sealant op zwart
Natty's Paste Wax met rode hand pad
PB Trim Restorer
Ik wou eigenlijk de hele auto met geel doen maar na het dak besloot de pad dat ie daar anders over dacht:
Toen heb ik maar de probleem plekken met de paarse wol gedaan en de rest geel overgeslagen en gelijk met oranje en mezzo aan de slag gegaan. Ik kreeg vrijwel alle swirls weg maar de wat onopvallende lange krasjes zag je vooral met TL licht nog, zie fototje verderop.
In totaal ben ik zo'n 10 uur bezig geweest.
Foto's:
Before:
Na het polijsten:
Langere lichte krasjes die niet weg wilden:
After foto's:
Hier zat de parkeerschade kras die is er helemaal uitgegaan:
Het begon een beetje te miezeren dus alvast een mini beading foto:
Vragen:
Nou is dit de tweede auto die ik gedaan heb met de DAP en m'n flesje Mezzo van 500 ml is al op is dit normaal of gebruik te veel product met dappen?
Krijgen jullie met een DAP900 op een VW lak echt 100% alle krassen weg, ik kom niet verder dan zo'n 90% namelijk.
Is 10 uur een normale tijd voor deze stappen zoals ik boven heb neergezet?
Als de auto voor de behandeling vol in de zon stond kon je echt heel veel hologrammen zien. Ik vermoed dat de vorige eigenaar de auto een keer met een rotatory heeft behandeld want je kon op het dak de banen nog zien. Een half jaar geleden had ik de auto al een keer gekleid en met de hand in de auto glym SRP gezet wat de hologrammen al veel minder maakte maar toch in de volle zon zag je ze nog. Ik verwacht dat ze nu weg zijn maar dan moet ik even wachten op een zonnige dag want zelf met een bouwlamp krijg je ze niet te zien daar heb je toch echt de zon voor nodig.
Stappen:
Gewassen
Gekleid
Inizio Forza op geel of met paarse wol
Mezza op oranje
Finale op wit
PB Blackhole op zwart
PB EX-P Sealant op zwart
Natty's Paste Wax met rode hand pad
PB Trim Restorer
Ik wou eigenlijk de hele auto met geel doen maar na het dak besloot de pad dat ie daar anders over dacht:
Toen heb ik maar de probleem plekken met de paarse wol gedaan en de rest geel overgeslagen en gelijk met oranje en mezzo aan de slag gegaan. Ik kreeg vrijwel alle swirls weg maar de wat onopvallende lange krasjes zag je vooral met TL licht nog, zie fototje verderop.
In totaal ben ik zo'n 10 uur bezig geweest.
Foto's:
Before:
Na het polijsten:
Langere lichte krasjes die niet weg wilden:
After foto's:
Hier zat de parkeerschade kras die is er helemaal uitgegaan:
Het begon een beetje te miezeren dus alvast een mini beading foto:
Vragen:
Nou is dit de tweede auto die ik gedaan heb met de DAP en m'n flesje Mezzo van 500 ml is al op is dit normaal of gebruik te veel product met dappen?
Krijgen jullie met een DAP900 op een VW lak echt 100% alle krassen weg, ik kom niet verder dan zo'n 90% namelijk.
Is 10 uur een normale tijd voor deze stappen zoals ik boven heb neergezet?