• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Golf IV 2003 Oceanic Green

Robbie

Detailing trainee
9 okt 2010
27
47
Gisteren en vandaag m'n eigen auto gedaan een Golf IV uit 2003 met Oceanic Green Perl effekt lak. Het was er niet echt al te best weer voor dus de auto in de regen staan wassen gelukkig kon ik de rest van de werkzaamheden lekker droog in m'n garage doen. Auto had redelijk wat swirls maar ook hier en daar wat krassen van andere auto's, swirls heb ik vrijwel helemaal eruit gekregen en de meeste van de andere krassen ook. Heb helaas geen 50/50 shot bij de foto's zitten en het was niet zo mooi weer dus de after foto's doen niet echt recht aan het eindresultaat.

Als de auto voor de behandeling vol in de zon stond kon je echt heel veel hologrammen zien. Ik vermoed dat de vorige eigenaar de auto een keer met een rotatory heeft behandeld want je kon op het dak de banen nog zien. Een half jaar geleden had ik de auto al een keer gekleid en met de hand in de auto glym SRP gezet wat de hologrammen al veel minder maakte maar toch in de volle zon zag je ze nog. Ik verwacht dat ze nu weg zijn maar dan moet ik even wachten op een zonnige dag want zelf met een bouwlamp krijg je ze niet te zien daar heb je toch echt de zon voor nodig.

Stappen:
Gewassen
Gekleid
Inizio Forza op geel of met paarse wol
Mezza op oranje
Finale op wit
PB Blackhole op zwart
PB EX-P Sealant op zwart
Natty's Paste Wax met rode hand pad
PB Trim Restorer

Ik wou eigenlijk de hele auto met geel doen maar na het dak besloot de pad dat ie daar anders over dacht:
IMG_3091.JPG


Toen heb ik maar de probleem plekken met de paarse wol gedaan en de rest geel overgeslagen en gelijk met oranje en mezzo aan de slag gegaan. Ik kreeg vrijwel alle swirls weg maar de wat onopvallende lange krasjes zag je vooral met TL licht nog, zie fototje verderop.

In totaal ben ik zo'n 10 uur bezig geweest.


Foto's:
Before:
IMG_3072.JPG


IMG_3073.JPG


IMG_3074.JPG


IMG_3076.JPG


IMG_3077.JPG


IMG_3082.JPG


Na het polijsten:
IMG_3094.JPG


IMG_3098.JPG


Langere lichte krasjes die niet weg wilden:
IMG_3099.JPG


IMG_3104.JPG


After foto's:
IMG_3116.JPG


IMG_3120.JPG


IMG_3124.JPG


IMG_3126.JPG


Hier zat de parkeerschade kras die is er helemaal uitgegaan:
IMG_3127.JPG


IMG_3128.JPG


Het begon een beetje te miezeren dus alvast een mini beading foto:
IMG_3129.JPG


Vragen:
Nou is dit de tweede auto die ik gedaan heb met de DAP en m'n flesje Mezzo van 500 ml is al op is dit normaal of gebruik te veel product met dappen?

Krijgen jullie met een DAP900 op een VW lak echt 100% alle krassen weg, ik kom niet verder dan zo'n 90% namelijk.

Is 10 uur een normale tijd voor deze stappen zoals ik boven heb neergezet?
 
Netjes hoor! Zou nog wel even de type aanduiding van de klep halen! En een uurtje of 10 ben je al snel kwijt als je je auto volledig onder handen neemt.
 
Je hebt echt teveel product gebruikt! 100% correctie is bijna onmogelijk, op de lak van mijn Audi's krijg ik ook geen 100% correctie. Ook niet met een rotary. Werktijd is vrij normaal, ben zelf ook gauw twee dagen bezig met een full detail.

Maar: prachtig resultaat en mooie kleur. Ga zo door!
 
He robbie

ik vind dat je het netjes heb gedaan.
en zelf altijd algauw 2 dagen met mijn auto bezig voor ik echt alles heb gehad.:cool:
 
Netjes, hoor.

Ook fijn dat je die schade zo goed als weg hebt gekregen.

Enne.... 10 uur. psssst en het is voorbij.
Als je aan het detailen bent vliegt de tijd.

Ook ik ben vaak wel 2 dagen bezig.

Nice job.
 
Het resultaat mag er zeker wezen! Ik zou er ook zeker trots op zijn :D

Wat het verbruik van de monello, denk ik dat je toch echt iets teveel hebt gebruikt. 5 druppels op een pad, daar zou je zo ongeveer de halve/kwart motorkap mee kunnen doen.

Verder vind ik het knap dat je met een dap de hele auto hebt kunnen doen, maar dat kan ook aan mijn tempo liggen, dat iets te langzaam is :schaam
 
Een halve fles Mezzo op een gemiddelde auto is echt wel een beetje teveel.
Dat kan ook wel de reden zijn dat de pad het opgeeft.
Let vooral ook op de rotatie van de backingplate.
Als die voortdurend stilstaat moet je wat aanpassen

Hans
 
Een heel mooi resultaat heb je hier neergezet:)^
En dat je niet alles weg kan werken wordt je vergeven....
We zijn tenslotte hobbydetailers en geen tovenaars:-"
Ook een mooie kleur :ja
 
Ferm resultaat ! :)^

Mag gezien worden, maar jammer dat het weer niet meer mee wil hé? Ik zit ook beetje te popelen om nog iets aan te pakken.:confused:

Groetjes Mini.
 
Minieken zei:
Ferm resultaat ! :)^

Mag gezien worden, maar jammer dat het weer niet meer mee wil hé? Ik zit ook beetje te popelen om nog iets aan te pakken.:confused:

Groetjes Mini.

je diepvriezer, koelkast, wasmachine, droogkast,....:-"
 
Netjes gedaan, ben met mijn auto ook onegveer 10 uur bezig geweest, dat was ook een grote krasbak van dezelfde grote...

Maar erg netjes gedaan
 
Ik vermoede al dat ik teveel product gebruikte. Je denkt vaak hoe meer hoe beter maar dat gaat niet altijd op. Ik zal de volgende keer wat minder gebruiken :-"

Hier nog wat beading foto's:
IMG_3140.JPG


IMG_3143.JPG


IMG_3144.JPG
 
@Robbie: heb in deze maffe detailingwereld 1 ding geleerd: minder juist beter ( wellicht muv kleiglijmiddel )