• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail DS 23 Injection électronique Pallas Mécanique 1972

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Nadat ik eerst wat technische zaken zoals kleppen stellen en wat oude slangen vervangen heb aangepakt werd het tijd voor de volgende stap. Ik heb de lak van mijn DS maar eens aangepakt. Eigenlijk matig gespoten en op bepaalde hoekjes komt er wat rottigheid naar boven. Maar ik wilde toch eens kijken of ik van wat swirls af kon komen en wat meer glans kon bereiken, ik heb immers eerder dit jaar een polijstmachine gekocht. Ik had er niet heel veel van verwacht, maar toch leuk om te proberen. Om alvast het resultaat te verklappen, ik was eigenlijk best verbaast toen ik de auto eenmaal in het zonlicht zette :)

Aantal foto's van voor de behandeling.

FdPMVZWQoanasSpxXooIBE=w1769-h1326-s-no?authuser=0.jpg


EExnZmGbm2zJqpbAC-EMgI=w1769-h1326-s-no?authuser=0.jpg


ig_aLAyLGHbYWNnEpb6B1g=w1769-h1326-s-no?authuser=0.jpg


HD9rIr2ORYS2LGXM4qmcXI=w1769-h1326-s-no?authuser=0.jpg


De eerste polijststap met de oranje pad en Monello Mezzo gedaan, de swirls verdwenen als sneeuw voor de zon. Al het RVS werk heb ik meegenomen, de krassen haal je er niet zo zeer mee weg, maar wel een hoop vervuiling waardoor je meer glans krijgt en ziet er veel frisser uit.
Daarna verder met Monello Finale en de glans begon al flink dieper te worden.
Na ontvetten met Gyeon Prep, 2 laagjes PB EXP sealant aangebracht met de machine en rode pad. Had ik nog niet eerder met de machine gedaan, maar wat gaat dat een stuk makkelijker.
Stofzuiger er doorheen gehaald en de ruiten netjes schoongemaakt met Gyeon ruiten reiniger.

Dat knapt aardig op, mooi instappen zo.

CPg0I8RbLBYvzO1xGNOOiw=w1769-h1326-s-no?authuser=0.jpg


mSVE6w80aIkxt9P9YkHRBM=w1769-h1326-s-no?authuser=0.jpg


Daarna even naar buiten gereden, bij een strak blauwe lucht. Al maakt dat foto's maken soms wat moeilijk, het geeft erg veel glans.

GNa123Kr54tZEMMsndCcA8=w1769-h1326-s-no?authuser=0.jpg



6DJ_b7HIrRnPlwtbfxsLVM=w1769-h1326-s-no?authuser=0.jpg


JNgC2K5woB6lQ88qytXFMg=w1769-h1326-s-no?authuser=0.jpg


sjOpuyFB0Z5crMLAscYJ3s=w1769-h1326-s-no?authuser=0.jpg


sohjybI06QvTAN01j1hpuw=w1769-h1326-s-no?authuser=0.jpg


rTMksssctFVsm-HPUKQ7vk=w1769-h1326-s-no?authuser=0.jpg


cPNhtxc09i05A2NHhi7rAQ=w1769-h1326-s-no?authuser=0.jpg


FtbQkylrRyRYI8JGQAiBGs=w1769-h1326-s-no?authuser=0.jpg


OSegpGLYjVpfPdBs3-nu30=w1769-h1326-s-no?authuser=0.jpg


K1Ul5iiczBspkm4NWfDStg=w1769-h1326-s-no?authuser=0.jpg


cRod7cTfTvdM8TMNAt7lT4=w1769-h1326-s-no?authuser=0.jpg


Wat mij betreft het resultaat boven verwachting, mooie warme diepe glans gekregen.
 
Schitterend! Heel gaaf!
De RVS bumpers heb je dus ook gedaan met Mezzo en Finale? Welke enkele krassen van foto1 eruit gehaald daarmee, of eigenlijk niks?
 
  • Leuk
Reactions: Arjan Verkade
Thanks :)

De bumpers alleen met Mezzo, ik had niet het idee dat Finale veel zou doen. En het is niet echt fijn voor je pad.
Het fijnere RVS werk op het plaat werk en de dakrand heb ik wel met Finale ook meegenomen, maar dat gaat eigenlijk nagenoeg vanzelf als je het niet afplakt.

Ik denk dat je er krassen niet uit krijgt met een pad een polijstmiddel, maar je polijst er vooral veel vuil uit. Zeker na bijvoorbeeld de bumpers is de oranje pad bijna zwart van het vuil. Dat krijg je er met afspoelen eigenlijk grotendeels wel weer uit.
 
  • Leuk
Reactions: Smotske