• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pro Vision Glass Scrub Cream Cleanser

blazer

Detailing addict
17 dec 2010
275
62
kan je met de Pro Vision Glass Scrub Cream Cleanser ook de ruiten aan de binnenzijde poetsen ?

want ik lees dat er mensen zijn die dit produkt naspoelen met water , en dit word wel moielijk aan de binnenzijde :D

moet je de ruiten nog nabewerken met een ander produkt na de glass scrub ?

ik heb namelijk allemaal kleine vlekjes op mijn ruiten , krijg het er niet af met gewone ruitencleaner .

Marc
 
Persoonlijk zou ik de binnenkant niet doen met glass scrub. Voor de buitenkant, kan het je bijvoorbeeld beschermen door de rain clear er op te doen van hetzelfde merk;)
 
waarom mogen deze scrubs nooit aan de binnenkant van de wagen? :confused:
staat uitdrukkelijk op de verpakking ook al...
snap de bedoeling er niet echt van....
 
Behalve dat het erg onpraktisch is i.v.m. het naspoelen, denk ik dat het niet heel veel effect heeft om de binnenzijde te scrubben. Hoe vies kan het aan de binnenkant nou echt worden?!
 
Met wat voor pads kun je de glass scrub nou het beste opbrengen? Elke willekeurige MF pad of zijn er uitschieters?

Kloppen de volgende stappen die ik wil doen:
- Ruiten eerst wassen
- scrub met mf pad opbrengen
- afspoelen met water/afnemen met natte mitt
- droogwrijven met mf doek (welke?)
- eventueel rain clear opbrengen met mf pad en uitwrijven met mf doek?
 
Eerste ervaring was niet een goede....

net voor de gein even wat ruitensproeivloeistof op de ramen gedaan en vol met strepen....

Denk dat ik het nog niet helemaal goed gedaan heb met dat spul :|~*
 
RTFM :rules Staat op de fles hoe je het moet gebruiken, maar zo gebruik ik het zonder enig probleem:

- Ruit nat maken
- Met een witte monello handpad (nat) wat Scrub er op boen en de ruit er mee "boenen"
- Lekker afspoelen met een tuinslang
- Klaar!

Doe dit altijd voordat ik met het autowassen begin.
 
stimpy68 zei:
- Ruit nat maken : check! Plantenspuit gebruikt op vernevelstand
- Met een witte monello handpad (nat) wat Scrub er op doen en de ruit er mee "boenen", check! ipv Monello handpad de Meguiars Gold Class Even Coat Applicator Pad gebruikt ook even nat gespoten.
- Lekker afspoelen met een tuinslang, niet zo check... dezelfde plantenspuit maar dan leeggegoten (heb wel kraan maar nog geen tuinslangaansluiting ervoor...) de scrub een aantal minuten laten zitten.
- Klaar! soort van: de ruit drooggewreven met een MF doek om daarna de rain clear gel erop te doen.

De gel op een andere ietwat natte pad in cirkels aangebracht op de voorruit, 2 keer zoals je in een ander topic zei. En wachten tot het een waas is... en dat werd het dus niet. Je hebt ook al gezegd dat het bij de gel wat langer duurt maar na een half uur ben ik toch met een vochtige MF doek gaan schoomaken en met de Dodo MF window cloth alles nog eens nagewreven.

Paar dingen waarvan ik denk dat het mis heeft kunnen gaan:
De scrub te lang laten zitten, is dat erop en gelijk er weer af?
Afspoelen met plantenspuit ipv tuinslang? (wordt aangewerkt morgen of overmorgen ff langs de Gamma voor zo'n aansluiting (HD spuit staat al klaar :) )
Die rain gel... te kort gewacht? Te dik opgebracht?
Voorruit heb ik niet gewassen voor die scrub enkel bewerkt met de plantenspuit. Toch eerst wassen van te voren?
 
Ah wacht even, heb er overheen gelezen, je hebt het probleem NA het aanbrengen van de rain clear Gel... Dan heeft het niets te maken met de scrub. Hoe ik de gel aanbreng:

- Met een badstof doek de gel aanbrengen en verdelen op de ruit
- Laten drogen (hazen)
- ruit natsprayen met een plantenspuit o.i.d.
- Met een badstof doek de ruit afnemen
- Hierna even goed kijken omdat de gel nog wel eens een vettige waas achterlaat, zo ja, nogmaals nat maken en afnemen.
- Klaar!

Er zijn meer mensen die strepen/waas krijgen bij het gebruik van de ruitenwissers (gebruik zoekfunctie), vaak lag het probleem of in het aanbrengen/verwerken van het product of aan de ruitenwissers zelf (na vervanging was het probleem weg).
Let wel: tijdens het wissen zal er altijd een waas aanwezig zijn, maar dat is zeer kort en is ook binnen een seconde weer weg.
 
Opzich heb ik alle stappen die jij noemt gedaan op dat drogen (hazen) na, ik weet niet hoe lang het bij jou duurt maar na dik een half uur (ik moest weg) ben ik toch maar gaan poetsen.

Is een half uur nog te kort?

De ruitenwissers zijn nog niet eens zo oud. Een jaar denk ik zo. (al kan dat al oud zijn natuurlijk).

Kan het vandaag wel uitgebreid testen: het regent hier pijpenstelen!
 
Tweede ervaring: stukken beter! Heb de wissers schoongemaakt met s&w en ook s&w als ruitenvloeistof gebruikt. Geen strepen bij het wissen! Nog niet helemaal prefect maar stukken beter. En 100 rijden in de regen zonder je wissers te hoeven gebruiken is erg leuk!!
 
Als je de ruit behandeld hebt met de pro vision rain clear gel of gelijkaardig produkt

Mag je dan bij de wekelijkse poetsbeurt de ruit nog even zuiver maken met vb. meg NXT cleaner of tast ( verwijder ) je dan de rain clear gel ?

Marc