• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem Nilfisk 145.3 Hogedrukreiniger

NHke

Detailing chief
11 jan 2009
707
100
Hallo iedereen.

Ik wou de wagen een wasje geven , sluit de hogedrukreiniger aan en hij doet dus helemaal niks meer?

Er komt geen kik uit..
Heel raar , de laatste keer heb ik hem werkend weggezet..

Heb al voldoende nagelezen , te weinig waterdruk , Ff goed doorspoelen ,.. niks werkt.

Heb hem ook even opengedraaid en is niks mis aan te zien.
Is ook nooit niet bevroren ofzo geweest..

Helaas is de 5j garantie ook verlopen.
Iemand een idee wat het kan zijn?
 

Bijlagen

  • D05B05B7-2537-46E0-A478-68E128CCA6D5.jpeg
    D05B05B7-2537-46E0-A478-68E128CCA6D5.jpeg
    145,2 KB · Weergaven: 261
  • 165E36FC-E559-4AB4-A44C-2404306F55F7.jpeg
    165E36FC-E559-4AB4-A44C-2404306F55F7.jpeg
    217 KB · Weergaven: 481
Meet even of je spanning hebt op de zwarte en bruine draad van de schakelaar (de 2 contacten op de hoek onder 1A op schakelaar)
Staat daar spanning dan is je schakelaar en aanskluitsnoer goed en zit het verder in je machine.
 
Ik heb er de laatste 2 keer ook last van gehad, hoorde hem 1 seconde aanslaan en daarna alleen een klein straaltje.
De laatste keer bleek net de wasmachine aan te zijn gezet. Een uur later deed ie het namelijk wel weer gewoon.
In mijn geval denk toch te weinig waterdruk.
 
Doorprikken van de spuitmond al geprobeerd? Zelfde probleem gehad en dat was de oplossing.
 
Staat natuurlijk onder spanning. :)
Volgens mij is er toch voldoende waterdruk. Heb het nog nooit voorgehad. Hij doet totaal niks..
 
Iemand een ideetje waar de zekering zit?
Vandaag de vuilfilter schoon gemaakt en het start/stop ventiel gesmeerd.
Maar helaas was dat ook geen oplossing...
 
Er zit geen gewone zekering in, alleen een thermische overbelasting zekering.
Dus die schakelt het apparaat uit bij echt langdurig gebruik, en de motor oververhit dreigt te worden.
 
Als je even iemand kunt vinden, die beetje elektricien is, moet het te vinden zijn !
 

Bijlagen

  • A860C551-F2EB-4F3D-8B71-50F928C07829.jpeg
    A860C551-F2EB-4F3D-8B71-50F928C07829.jpeg
    121,1 KB · Weergaven: 244
Bel even met het telefoonnummer dat hierboven al gemeld is van het servicecenter. Ik heb bij hen mijn Nilfisk machine besteld en was zeer goed te spreken over de pre-sales en het meedenken.
 
Ook ik heb meer dan uitstekende ervaringen met de service van Nilfisk. Gewoon even VVS bellen, probleem uitleggen, en waarschijnlijk weet hij je zo al te vertellen waar het probleem zit. Als er een onderdeel vervangen moet worden kan hij het ook zo opsturen.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Ik denk dat de condensator de schuldige is.
Als ik hem uitmeet op Ohm verandert er niks op het scherm van de multimeter
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Bij kapotte condensator maakt de motor een brommend geluid of je hebt kortsluiting.
Omdat hij bij jou helemaal niks doet zou ik het eerder zoeken in schakelaar S1 of S2 (zie elektrisch schema hierboven).
 
Mijn nilfisk hogedrukreiniger rommelt als hij water spuit en erger nog hij begint te roken als hij gebruikt word, is dit einde verhaal met deze machine?